Російські торгівельні мережі скорочують закупівлі українських товарів |
Про те, що закупівлі в РФ в серпні-вересні у них серйозно впали, Forbes розповіли представники трьох вітчизняних компаній продуктової сфери.
Першими повідомленнями про падіння продажів у північному сусіді поділилися представники сфери плодоовочевої консервації, соусів і кетчупів - компанії Чумак та Дари ланів. Росія залишається ключовим експортним ринком для цих гравців.
"Ми фіксували зниження поставок в останні два місяці, - каже гендиректор Чумака Костянтин Шевченко. - Пов’язували з жорсткістю митних процедур".
Представники цих компаній не вказують, на скільки за два попередні місяці у них впали поставки в Росію, адже точної статистики на руках ще немає.
Глава проекту консалтингової компанії АПК-Інформ: овочі та фрукти Тетяна Гетьман на питання про те, наскільки впали продажі українських виробників продуктів харчування в Росії, зазначає: "Різко". Російські партнери, вказує вона, хвилюються, що в будь-який момент кордон з Україною може бути "перекритий", введені імпортні мита або нетарифні ліміти на імпорт.
"Часто представники російських дистриб’юторів навіть називають дату - 1 листопада, - зазначає вона. - У таких умовах закупівля українських товарів - це ризик. Тому якщо їх і закуповують, то невеликими партіями і на короткострокову перспективу".
Зміни відчули і вітчизняні алкогольні компанії. "Партнери почали ставитися більш обережно, - додає голова відділу фірмової торгівлі та експорту виноробної компанії Сонячна долина Олександр Подарцев. - Доходить до абсурдних речей, коли контрагенти вимагають компенсації за простій на митному терміналі, хоча це суперечить умовам контракту".
У свою чергу, Шевченко з Чумака впевнений, що проблема у відносинах з російськими ритейлерами - тимчасова, і вважає, що вже в жовтні режим торгівлі з РФ став значно спокійнішим. Тим не менш, Ємельяненко з компанії Дари ланів не підтримує оптимізму колеги. Він вважає, що для російських партнерів буде нескладно знайти заміну українським товарам . "Навіщо морочити голову, якщо, наприклад , овочеву консервацію вони можуть спокійно закупити в інших країнах, у тій же Молдові?" - пояснює він.
Однак українському продуктовому бізнесу знайти заміну російському ринку стане складніше, хоча аналітики відзначають, що це лише питання часу. "Я не бачу перешкод для виходу в перспективі 5-7 років на європейські ринки [з плодоовочевою продукцією]", - зазначає керівник Союзу сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів Іван Томич. Він вважає, що ключовою перевагою українських товарів будуть екологічність і натуральність.