Кабмін схвалив законопроект з новими ставками утилізаційного збору |
За його словами, відповідний законопроект уряд в цілому схвалив на сьогоднішньому засіданні, але його ще потрібно доопрацювати з Міністерством доходів і зборів, після чого документ буде направлено до парламенту.
Як повідомлялося раніше, закон "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", прийнятий 4 липня Верховною Радою і підписаний Президентом Віктором Януковичем 31 липня, опубліковано 7 липня, він набрав чинності 8 серпня. Підписаний 30 липня і опублікований 7 серпня закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку набрав чинності з 1 вересня 2013 року.
Законом передбачено, що сума податку з кожного транспортного засобу сплачується з урахуванням базової ставки та коригуючих коефіцієнтів, які прив’язано до обсягу двигуна і залежить від того, новий ТЗ чи старий.
Разом з тим, Президент України Віктор Янукович доручив Кабінету міністрів України удосконалити закон про утилізацію, привівши його норми у відповідність до норм Світової організації торгівлі (СОТ), а також скасувати коригуючі коефіцієнти.
Згідно з законом, суми утилізаційного податку становлять для нових легкових автомобілів (залежно від об’єму двигуна) від 4,73 тис. грн до 30,25 тис. грн, для нових комерційних вантажних автомобілів і автобусів (залежно від повної маси) - від 8,8 тис. грн до 14,74 тис. грн.
Раніше Мінекології оприлюднило розроблений у відомстві законопроект, яким запропонував скасувати коригуючі коефіцієнти до базових ставок податку на утилізацію транспортних засобів: 5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для інших автотранспортних засобів.
Прийняті закони передбачають, що вітчизняні автовиробники звільняються від сплати збору під гарантії створення утилізаційних потужностей.
Відзначимо, що введення Україною податку за утилізацію авто є проблемним питанням у відносинах з Євросоюзом, фактично будучи для ЄС "червоною ганчіркою". ЄС наполягає на скасуванні цього податку, що є одним з критеріїв, виконання яких необхідне для майбутньої зони вільної торгівлі в рамках Угоди про асоціацію.