Азаров хутко знайшов привід не платити столичним бюджетникам |
Про це Азаров заявив, відкриваючи засідання уряду.
«Вчора опозиційні народні депутати взяли моду абсолютно незаконно втручатися в повноваження місцевих органів влади і зірвали засідання Київради. Уряд ухвалив рішення і виділив додатково Києву 130 мільйонів гривень з бюджету, як дотацію, на виплату зарплат бюджетникам. Але це рішення мало бути затверджене на засіданні Київради, яке було зірвано», - зазначив прем’єр.
Таким чином, за його словами, «столичні бюджетники не одержать зарплату за листопад-грудень». «Лікарі, вчителі, водії тролейбусів, трамваїв, автобусів, всі бюджетники перед новорічними святами залишаються без грошей», - сказав Азаров.
Він наголосив, що свої функції не виконують деякі місцеві ради західних регіонів, які також піддають людей небезпеці не одержати зарплати і соціальні виплати.
Як повідомлялося раніше, розпорядженням секретаря Київради Галини Гереги від 23 грудня було призначено на 24 грудня засідання сесії Київради. У розпорядженні йшлося про те, що Київрада збирається “враховуючи винятковість термінового розгляду невідкладних питань з метою забезпечення життєдіяльності господарського комплексу міста Києва”.
Проте Герега закрила сесію Київради через 10 хвилин після відкриття. У зал у будівлі Солом’янської райдержадміністрації, де проводилося засідання, зайшли близько 20 народних депутатів. Вони вимагали пояснити, чому їх не пускали на засідання. Трибуна, на якій перебувала Герега, була оточена представниками ЗМІ і народними депутатами.
Від "Аратти": візьмемо на себе сміливість нагадати Миколі Яновичу, що фонди заробітної плати працівникам бюджетної сфери затверджуються не органами місцевого самоврядування, а парламентом під час ухвалення закону "Про державний бюджет". У подальшому, затверджені законом суми підлягають обов’язковому касовому виконанню Держказначействорм.
Така ж процедура під час ухвалення закону про бюджет стосується й субвенцій місцевому самоврядуванню. При тому, уряд, згідно чинного законодавства, не має жодного права змінювати бюджетний розпис, який має силу закону. Більш того, за невиконання або самовільну зміну бюджетного розпису настає кримінальна відповідальність.
Отже, очевидно, що в даному випадку, навіть прострочена Київрада не має й не може мати жодного стосунку до зарплат працівників бюджетної сфери. У компетенцію органів місцевого самоврядування входить фінансування зарплат працівників комунальної сфери, розпис витрат на яку визначається місцевим бюджетом, який ухвалюється місцевою радою раз на рік. Але уряд навряд чи має до того прямий стосунок.
Згідно з чинним законодавством, за наявності позитивного сальдо, місцева рада має право зробити секвестр бюджету і визначити, наприклад, розмір надбавок до зарплатні працівникам комунальної бюджетної сфери. Але аж ніяк не визначати платити бюджетникам зарплатню, чи ні.