Литва зупиняє трансляцію російських телеканалів |
Питання про заборону російських трансляторів пов’язане з порушенням журналістської етики, і не є проявами цензури, - заявила під час підсумкової річної прес-конференції президент країни Даля Ґрібаускайтє.
Лідер Литви мала на увазі доведені експертами з питань порушення етики випадки перекручення фактів стосовно подій в Україні і заклики до агресії в циклах програми "Территория заблуждений" (Територія оману).
Інформаційний захист
Голова комісії Едмундас Вайтєкунас повідомив про висновки: "Оскільки порушення з боку РЕН ТВ доведено, справу вирішено передати до суду. В разі, якщо він погодиться з нашими аргументами, санкції на заборону ретрансляції цього каналу в Литві триватимуть найменше три місяці. Щодо двох інших каналів, експерти поки що не виявили факту порушення етичних норм. Робота триває".
Натомість, президент Ґрібаускайтє інформувала, що ініціює поправки до закону про інформування суспільства. Нова норма має за мету покарання за пропаганду війни, зазіхання на конституційний лад і суверенітет країн.
Новою редакцією закону передбачено притягати до кримінальної відповідальності як транслятора, так і ретранслятора подібних засобів інформації. Парламент повинен найближчим часом розглянути ініціативу президента.
Закон є надзвичайно важливим, впевнені в професійних колах Литви, оскільки торкається інформаційного захисту.
Група "колорадів"
Якщо брати окремі російські телеканали, то аудиторія кожного з них не є великою. Натомість, загальна кількість глядачів всіх російських мовників сягає 10-12%. Закон дозволить оцінювати інформаційну шкоду суспільству від загальної політики, яку проводить ЗМІ.
В литовському суспільстві з розумінням ставляться до санкцій щодо російських пропагандистів.
Нещодавно в Литві почалася акція, під час якої громадські організації ініціювали бойкот товарів тих виробників, які своєю рекламою підтримують російські телеканали, що розповсюджують брехню про Україну.
До "групи колорадів", як прозвали цих виробників (назву вони отримали через Георгіївську стрічку, яка за забарвленням нагадує колорадських жуків і яку причіпляють до продукту), потрапили всі, хто рекламується на пропагандистських каналах, незалежно від країни походження.