Спонсори стурбовані скандалом з ФІФА |
Coca-Cola заявила, що Чемпіонат світу виявився "заплямованим" через "тривалий конфлікт".
У середу в Цюриху арештували сімох високопосадовців Міжнародної федерації футболу. Загалом звинувачення висунули 14-м особам.
Європейська футбольна асоціація, УЄФА, пізніше збереться, щоб вирішити, чи бойкотувати вибори президента ФІФА, заплановані на п’ятницю.
У середу ФІФА оголосила 11-м людям, чиї імена згадано в обвинуваченні, попередню заборону на пов’язану з футболом діяльність.
Однак в організації заявили, що п’ятничне голосування, в якому чинний президент ФІФА Зепп Блаттер спробує переобратися на п’ятий термін, усе ж відбудеться.
Пан Блаттер, чиє ім’я не згадується в матеріалах справи, видав заяву з приводу розслідування, в якій сказано: "Таким порушенням не місце в футболі, і ми забезпечимо, щоб ті, хто замішаний в цьому, покинули гру".
Швейцарські прокурори відкрили також окреме розслідування з приводу подачі заявок на Чемпіонати світу 2018 року в Росії і 2022 року в Катарі.
"Найвищі стандарти"
На адреси ключових спонсорів ФІФА, таких як Adidas, Coca-Cola, Visa, Sony, "Газпром" і Hyundai/KIA, надходить усе більше закликів посилити тиск на ФІФА на тлі появи нових звинувачень у корупції.
Coca-Cola, реагуючи на події, заявила: "Цей тривалий конфлікт заплямував місію та ідеали Чемпіонату світу, який проводить ФІФА, і ми вже не вперше висловлюємо занепокоєння цими серйозними звинуваченнями".
В Adidas заявили, що компанія "повністю віддана розвитку культури, яка пропагує найвищі стандарти етики і законослухняності, і ми очікуємо такого самого підходу від своїх партнерів".
Гігант у сфері кредитних карток Visa заявила: "Ми глибоко розчаровані і стурбовані ситуацією в ФІФА у світлі сьогоднішніх подій... ми очікуємо, що ФІФА вживе негайних і заходів у цьому питанні".
Кобус де Свардт, керівний директор правозахисної організації Transparency International, сказав Associated Press: "Якщо ви вкладаєте в бізнес багато-багато мільйонів євро, то у вас таки є право вимагати, щоб вас не заплямували".
Головні спонсори ФІФА мають право представляти себе на стадіонах і використовувати торгову марку ФІФА у рекламі.
Болючий докір від УЄФА отримав і пан Блаттер.
Європейська футбольна асоціація заявила, що ці події стали "лихом для ФІФА і заплямували імідж футболу загалом".
Там кажуть, що корупція глибоко вкорінилася в культуру ФІФА.