Президент підписав низку законів щодо лібералізації податкового законодавства |
Про це на брифінгу повідомили Заступник Глави Адміністрації Президента Дмитро Шимків та Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, повідомила прес-служба Президента України.
Підписано Закони «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій».
«Це досить резонансні закони. Ми отримали багато звернень щодо них, у тому числі й прохання накласти вето, оскільки, ніби-то, український малий та середній бізнес не готовий до такої лібералізації. Проте Президент має чітку позицію — фіскальний тиск повинен зменшуватися, а податкове законодавство — лібералізуватися»,— зазначив Дмитро Шимків.
За словами Ніни Южаніної, національний механізм встановлення трансфертних цін для податкових потреб приведено у відповідність до загальноприйнятої у світі системі: "Законом змінюються параметри контролю відповідності ринкових цін у такий спосіб, що гарантовано виключає субєктів малого та середнього бізнесу з обтяжливих фіскальних процедур. Збільшено "поріг" операцій, що визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються наступні умови: з 20 до 50 млн грн річного доходу платника податків та з 1 до 5 млн грн обсягу операцій платника податків з одним контрагентом. Одночасно, суттєво обмежена сфера податкового контролю, з якої виключено податок на додану вартість, скорочено перелік підстав для проведення спеціальних перевірок. При цьому, увага до великих платників не послаблюється, критерії щодо пов’язаних осіб не змінюються",— наголосила вона.
Закон про зниження податкового тиску на бізнес передбачає цілу низку поправок, покликаних спростити роботу підприємців.
По-перше, це передача повноважень з надання узагальнюючих податкових консультацій Міністерству фінансів з обов’язковим їх оприлюдненням на офіційному веб-сайті відомства.
По-друге, Закон забороняє контролюючим та іншим державним органам використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків щодо взаємовідносин платника податків з контрагентами в разі, якщо платнику податків за результатами складання акта не вручено податкове повідомлення-рішення. Це сприятиме реалізації права платника податків на оскарження рішення контролюючого органу.
По-третє, Закон запроваджує загальний порядок прийняття контролюючими органами податкових повідомлень-рішень у разі наявності кримінального провадження. Це дозволить платнику податків, не чекаючи закінчення досудового розслідування по кримінальному провадженню, здійснювати оскарження прийнятих рішень за результатами перевірки в межах адміністративної юрисдикції, яка є спеціалізованою в податкових спорах.
По-четверте, Законом встановлено низку вимог до змісту наказу про проведення перевірки, завдяки чому платнику буде зрозуміло, з якою метою вона проводиться, і чи має вона законні підстави.
Крім того, закон встановлює, що тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків з обсягом доходів або операцій до 20 млн грн штрафи, нараховані на суму податкового зобов’язання, яке платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати податкового зобов’язання. Також платникам податків дозволено не нараховувати пеню при самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання протягом 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання.
«Закон впроваджує нові інструменти захисту прав інвесторів та платників податків. Реалізація його положень сприятиме покращенню підприємницького середовища та позитивно впливатиме на фінансовий стан суб’єктів господарювання,— вважає Ніна Южаніна - Ми повинні повернути культуру сплати податків».
Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» забезпечує рівність підходів до оподаткування неприбуткових організацій та дозволяє зменшити податкове навантаження на благодійну діяльність.
Визначаються чіткі критерії віднесення організацій до неприбуткових, а також механізм повного звільнення неприбуткових організацій від податків у разі спрямування доходів на виконання статутних цілей.
Окрім того, Закон передбачає зняття будь-якого фіскального навантаження або обмежень з добровільної допомоги ЗСУ та інших структур, що беруть участь у проведенні Антитерористичної операції. «Це дуже ліберальна норма. Я думаю, що культура платників податків буде на високому рівні, і зловживань ніхто допускати не буде»,— відзначила Ніна Южаніна.