10 квітня 2010 р. залишки літака президента Польщі |
Президентський лайнер Ту-154М зазнав катастрофи при заході на посадку 10 квітня 2010 року. Всі, хто перебували на борту, загинули.
Про необхідність оскаржити підсумки розслідування заявив кандидат на пост міністра закордонних справ Вітольд Ващиковський.
"Потрібно попросити міжнародних експертів, щоб вони провели аудит звіту Анодіної (Тетяна Анодіна - голова Міждержавного авіаційного комітету. - Ред.), звіту Міллера, вказали нам на проблеми", - сказав він.
"Ми поскаржимося в Страсбурзі на затягування розслідування російським слідством, в арбітражні суди - на утримання нашого майна, щоб був винесений вердикт, який зобов’язує Росію віддати нам майно", - додав пан Ващиковський.
Проте трохи раніше лідер партії "Закон і справедливість" Ярослав Качинський заявив, що не планує скликати міжнародну комісію для розслідування аварії.
Розслідування МАК встановило, що всі системи літака до зіткнення із землею працювали нормально; через туман видимість на аеродромі була нижчою за припустиму для посадки, екіпаж про це сповістили.
МАК назвав причинами катастрофи неправильні дії екіпажу літака і психологічний тиск на нього.
Комісія державної авіації з розслідування авіакатастроф МВС Польщі визнала причиною катастрофи помилку екіпажу, виділивши в якості фактора події недостатнє аеронавігаційне забезпечення польоту з боку диспетчерів аеродрому Смоленськ-Північний.