Аратта - На головну

23 грудня 2024, понеділок

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в Україні знаходиться унікальний міст, що пролягає між правим берегом однієї річки. Не вірите? Можете переконатися на власні очі, якщо відвідаєте Кам’янець-Подільську фортецю, що на Хмельниччині. Стара фортеця розташована на скелястому острові, охопленому петлею каньйону річки Смотрич. Таким чином, міст, що веде до фортеці, пролягає між двома точками правого берегу однієї річки. Крім того, ми не знайшли більше прикладів у світі, коли б міст тримався без усіляких підпор, а спирався б тільки на скелі. За однією з гіпотез, цей міст було зведено римлянами ще у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію. Нині Кам’янецька фортифікація включена до переліку ЮНЕСКО
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?

Газоват 7435 переглядів

Опубліковано - 20.09.2017 13:56 | Всі новини | Версія для друку

Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?
Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?
Плани уряду внести ПАТ “Магістральні газопроводи України” в список держкомпаній, які не підлягають приватизації, роблять неможливим залучення зовнішніх інвестицій в підтримку і розвиток газотранспортної системи України.

Про це йдеться в листі глави секретаріату Енергоспівтовариства Янеза Копача на ім’я віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона, повідомляє Економічна правда.

У документі вказується, що залучення зовнішніх інвестицій в газотранспортну систему виявилося фактично заблокованим після того як влітку цього року Кабмін схвалив законопроект №6778, яким пропонується внести зміни до Закону "Про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації".

"У законопроекті пропонується включити ПАТ "МГУ" в список підприємств, що не підлягають приватизації. Таке включення фактично означає заборону на продаж будь-якого пакету акцій МГУ будь-якому приватному інвестору", - йдеться в листі.

Копач зазначає, що залучення Україною партнера до транспортування природного газу було чітко визначено таким, що відповідає стратегічним інтересам нашої країни.

"Це допомогло б Україні позиціонувати себе як надійного партнера на європейських ринках природного газу та забезпечити собі перспективу транзиту природного газу після 2019 року (після закінчення терміну дії контракту між "Нафтогазом" і російським "Газпромом" на транзит російського газу через територію України - ЕП)", - стверджує Енергоспівтовариство.

"Пропонуючи заборонити продаж акцій МГУ третій стороні, законопроект фактично перекреслює таку можливість", - йдеться в листі.

У ньому також вказується, що Секретаріат ЕС вважає останні кроки уряду загрозою для майбутнього України як транзитера природного газу до Європи.

"На жаль, схвалення законопроекту №6778 не єдиний крок. Останнім часом ми спостерігаємо, як Міністерство енергетики фактично намагається зберегти контроль за активами з транспортування і зберігання в порушення зобов’язань України по "Договору про заснування Енергетичного співтовариства", - йдеться в тексті листа.

"Ми вважаємо, що в даний момент потрібно знайти рішення цієї проблеми, яке б дійсно відповідало інтересам України, а не інтересам окремих особистостей. Секретаріат сприятиме прийняттю такого рішення. Перш за все ми вимагаємо невідкладного відкликання законопроекту №6778", - йдеться у зверненні Копача.

ПАТ "Магістральні газопроводи України" створено в якості компанії, до якої від "Укртрансгазу" повинні були перейти функції оператора газотранспортної системи.
Законом "Про ринок природного газу" передбачена можливість залучення інвестора до роботи і управління газотранспортною системою шляхом володіння "до 49% акцій оператора ГТС".

Від "Аратти": комусь аж пече й не дає спокійно спати не прихватизована за безцінь унікальна ГТС України.

Не можна не помітити маніпулятивність аргументації панів, які виступили від імені Енерготовариства. А саме, цілком свідомо "плутаються" поняття інвестицій і власності. Причому, наявність чи відсутість інвестицій маніпулятивно прив’зується до форми власності, що є абсурдом.

Інвестор, тобто фінансовий учасник конкретного проекту, природно зацікавлений в отриманні доходу від інвестицій, а не в купівлі прав власності. Бо право власності - аж ніяк не означає гарантованого доходу.

Але право власності на майно стратегічного монополіста дає гарантований вплив на ціноутворення і конкурентноспроможність. Наприклад, саме набуття права власності на магістрану частину української ГТС - багаторічна й багатомільярдна пролема російського Газпрому. Власне, всі проекти обхідних "потоків" - результат впертості українських урядів, які відмовляли Кремлю у праві у той чи інший й спосіб поцупити унікльну транспортну систему...

Втім, історія не нова, вона виникла з 1992 р., а у 2002 р. почала набувати певних правових форм і в ній ще не поставлена крапка.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Газоват»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Є речі, котрі неможливо пояснити. Є голос, що керує нами...”
Микола Гоголь

 
Знайди свою ГАРМОНІЮ!
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.