“Партизанами-диверсантами” виявилися... залізничники та два “металісти” |
22 травня о 16.22 на 47-му кілометрі залізничного перегону між станціями Червоний Шахтар та Грековата Придніпровської залізниці (Дніпропетровська область) зійшли з рейок локомотив та 16 вагонів вантажного потягу, завантажені залізорудним концентратом (всього у складі потягу було 56 вагонів).
За цим фактом Криворізькою транспортною прокуратурою порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.276 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки або експлуатації залізничного, водного та повітряного транспорту).
Проведеною перевіркою за участю працівників міліції, УСБУ, прокуратури та Придніпровської залізниці встановлено факт відсутності на вказаній ділянці колії 814 клемних болтів у зборі. Водночас посадові особи залізниці, володіючи інформацією про згадану проблему (відсутність болтів було виявлено о 5.50 цього ж дня), не вжили належних заходів для її усунення, а лише обмежили швидкість руху поїздів на цій ділянці до 40 кілометрів за годину.
При цьому машиніст потяга, незважаючи на ці обмеження, суттєво перевищив швидкість руху - до 75 км на годину. Встановлено й інші порушення порядку експлуатації й обслуговування залізничних колій, які, з урахуванням спекотної погоди, й призвели до аварії.
Варто зазначити також, що з моменту виявлення неполадок до моменту аварії згаданою ділянкою проїхало ще 7 вантажних поїздів.
За фактом викрадення 814 клемних болтів у зборі Криворізькою транспортною прокуратурою порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 185 Кримінального кодексу України (крадіжка).
У результаті проведення оперативно-розшукових заходів правоохоронцями встановлені і затримані підозрювані у скоєнні цього злочину. Ними виявилися двоє жителів селища Мар’янівка Криворізького району Дніпропетровської області віком 25 та 27 років. Викрадені болти вони того ж дня о 10 годині здали до пункту прийому металобрухту, розташованого у селищі Авангард Криворізького району.
Зі згаданого пункту міліцією вилучено в якості речових доказів 36 клемних болтів у зборі. Як з’ясувалося, цей прийомний пункт функціонував без відповідних документів.
Наразі вживаються заходи щодо розшуку решти викраденого, а також встановлення усіх обставин аварії потяга.