У Секретаріаті Президента розповли, як Україну роблять окраіною |
Як відзначає заступник Глави Секретаріату Президента України Віктор Бондар, йдеться, зокрема, про значні збитки, яких може зазнати Україна від втрати її авторитету як провідної транзитної держави.
Як стало відомо, Казахстан веде переговори з Білоруссю про тимчасовий транзит фосфору територією цієї держави. Однак, зазначає Бондар, ця тимчасова відмова від транзиту через Україну лише одного вантажу «може стати першим дзвінком» у процесах скорочення транзиту вантажів територією України внаслідок катастрофічного падіння рівня безпеки вантажо- і пасажироперевезень за час перебування Миколи Рудьковського на посаді міністра транспорту.
Окрім того, переконаний заступник Глави Секретаріату, ця ситуація свідчить «про нездатність, невміння і небажання Міністерства транспорту України в особі М.Рудьковського спільно з іншою країною вирішувати проблеми». «Остаточного висновку щодо винних в аварії у Львівській області ще немає, однак і Мінтранс, і МЧС дозволили собі звинуватити у проблемі казахську сторону», – зазначає Бондар.
За його словами, аварія на Львівщині є серйозним ударом по стратегічних інтересах Української держави. «Ми можемо дуже втратити на ринку міждержавних залізничних перевезень. Заява казахської сторони – це серйозне попередження про втрати Україною у цьому сегменті», – сказав заступник Глави Секретаріату, нагадавши, що міждержавний транзит є для нас надзвичайно важливим ресурсом, зважаючи на вдале географічне розміщення Української держави.
На його переконання, аварія на залізниці виявила серйозну проблему України – йдеться про відсутність сьогодні системної роботи з оптимізації використання транзитного потенціалу України, в тому числі, потужностей залізничного транспорту при перевезенні вантажів.
Бондар нагадав, що порівняно з 2006 роком обсяг залізничних вантажоперевезень зріс на 11% – насамперед це відбулося за рахунок росту внутрішніх перевезень. «Як транзитна держава ми з року в рік втрачаємо. Очевидно, це питання до менеджменту «Укрзалізниці» та стратегії роботи Мінтрансу», – констатував він.
Ситуація потребує чітких і однозначних кроків з боку керівництва уряду, наголосив заступник Глави Секретаріату. Йдеться зокрема про:
– принципову оцінку дій і бездіяльності керівництва профільних міністерств, які стали причиною загострення ситуації з безпекою на транспорті – міністр транспорту і зв’язку М. Рудьковський має бути відсторонений від виконання обов’язків;
– проведення серйозного аналізу стану транспортної мережі України, оцінки стану реалізації державних програм щодо її розвитку та вжиття термінових заходів щодо підвищення транзитного потенціалу країни;
– чітке визначення та розподіл компетенції в сфері управління залізничним транспортом, аби унеможливити перекладання відповідальності між різними відомствами.
«Без вжиття цих заходів безвідповідальність і халатність нинішнього керівництва зазначених міністерств й надалі поглиблюватимуть загрозу національним інтересам і безпеці країни», – наголосив Бондар.