- Київ був найбільшим містом Європи у ХІ сторіччі, в п’ятдесят разів більшим за Лондон, в десять – за Париж. Досяг свого розквіту за Ярослава Мудрого (1010-1054 н.е.), який поріднився з королівськими родинами Франції, Норвегії, Румунії та Польщі. Німецький церковний діяч XІ століття єпископ із Саксонії Титмар Мерзебурзький у своїй «Хроніці» у 1012 - 1018 роках, характеризує Київ як «велике місто, у якому більш 400 церков, 8 ринків, незліченна кількість жителів». На початку ХІ століття теперішня столиця України мала 50 тисяч населення. Для порівняння, у Лондоні на той час мешкало 20 тисяч жителів. Німецький хроніст XІ століття Адам Бременський називав Київ «суперником костянтинопільського скіпетра, найчарівнішої прикраси Греції».
Фахівці з фірми Nielsen Norman Group провели дослідження зручності користування сайтов. Використовуючи апаратуру для відслідковування рухів зіниць Fremont, вони змогли дізнатися, як і на чому реально концентрується увага користувачів Інтернету, коли вони переглядають веб-сторінки.
“Нам немов вдалося заглянути в мізки користувачам”, — сказала директор з досліджень фірми Кейра Пернайс Койн (Kara Pernice Coyne). Більш 230 учасників дослідження виконували різні завдання з пошуку інформації в Інтернеті: від планування лижної прогулянки в Колорадо до вибору породи собаки для будинку.
В результаті дослідники виявили, що безліч сайтів не виправдовують вкладених в них коштів і що їхня інформативність страждає від неправильного розташування елементів дизайну. Також було виявлено, що при перегляді сторінки сприйняття довгих фраз зменшується в напрямку зверху вниз. Це означає, що найважливішу інформацію потрібно розташовувати на початку сторінки.
Чим менше окремих елементів на веб-сторінці, тим краще люди фокусуются на них, показало дослідження. Добре привертають увагу фотографії людей, що дивляться з екрана на користувача, ще краще, якщо ці люди мають привабливий вигляд, але не занадто. Наприклад, фотографії фотомоделей зазвичай ігноруються. Картинки в середині сторінки можуть стати перешкодою. Люди добре звертають увагу на інформаційну графіку, а не тільки на декоративну. Люди, що ведуть пошук визначених речей через пошукові сервери, звертають мало уваги на контекстну рекламу, тому що сконцентровані тільки на визначених цілях.
Як гарні приклади дослідники відзначили сайт авіакомпанії JetBlue Airways за його незахаращеність зайвою інформацією і сайт Sears за зручні порівняльні таблиці. Як погані були названі сайт Agere Systems — за рекламоподібні текстові блоки, що збивають з пантелику відвідувачів, а також один із сайтів Sony, пошукова система на якому видає невідповідні результати.
Як і підтверджували попередні дослідження, користувачі залишаються “сліпими” до банерної реклами. На яскраві банери реагує тільки одна група користувачів — діти до семи років.
Відберіть у народу все, і все він може повернути, але відберіть мову, і він ніколи її більше не створить... Нову батьківщину може створити народ, але мову - ніколи; вмерла мова в устах народу - вмер і народ...” Костянтин Ушинський