Перший день з новими штрафами. Водії наново вивчають правила руху |
Водії чекали на "чорний понеділок" з жахом. Деякі з них вважають, що таким підняттям "тарифів на порушення" за їхній рахунок підняли зарплату даїшникам. Проте, більшість власників залізних коней погодилися, що у цьому є і позитивний момент, адже таке підвищення штрафів змусило їх повторити правила дорожнього руху, а їх дотримання допоможе не втрачати кошти, повідомляє газета "Сегодня".
Якщо ж даїшники вимагатимуть гроші, не зважаючи на наявність вогнегасника, аптечки і решти, тобто незаконно, кияни можуть поскаржитися на них за телефоном довіри, номер якого 483-70-64.
Самі ж інспектори ДАІ уже зараз говорять про те, що їздити почали краще, у той же час вони погоджуються з водіями щодо того, що штрафи підняли занадто сильно, пише газета "24". На їхню думку, така зміна вдарить по гаманцях, в першу чергу, середньостатистичних водіїв з невисокими зарплатами, що ж стосується власників "Лексусів" і "Бентлі", то вони продовжуватимуть порушувати правила дорожнього руху з тією ж частотою.
Окрім нових штрафів, в силу мали вступити й інші нововведення, але цього не сталося. Диктофони, за допомогою яких патрульні повинні записувати всі розмови з водіями, у більшості є, але ними майже не користуються. Машин, обладнаних системами спостереження, - десяток на всю країну.
Автомобілів з локаторами, які фіксують всі переміщення патрулів, теж поки що 40 штук. Прописану у законі фото- і відеофіксацію порушень не пропрацьовано, тому введено її буде не раніше, ніж через декілька місяців, як і систему нарахування балів.
Згідно з законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення врегулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху", прийнятому Верховною Радою в кінці вересня і підписаним президентом України Віктором Ющенком, за непристібнутий ремінь безпеки, наприклад, можуть узяти від 51 до 85 гривень (раніше було 3,4-8,5 грн.), за проїзд на червоне світло - 510-680 грн (замість 8,5-17 грн), а пішоходи, які переходять дорогу у недозволеному місці, мають бути готовими попрощатися з 85 гривнями. Повна таблиця штрафів.
Минулого тижня начальник Департаменту ДАІ МВС України Сергій Коломієць розповів про схему контролю за сплатою штрафів: інспектор ДАІ видає порушникові протокол і постанову, в якій вказано суму штрафу. Водій повинен сплатити штраф протягом 15 діб, після закінчення яких штраф подвоїться. Власне контроль здійснюється, коли водій приїжджає на техогляд або знімати машину з обліку - саме тоді йому відмовлять в техогляді, якщо він не зможе показати корінці квитанцій про сплату штрафу.
Коломієць також уточнив, що штрафні бали не тільки нараховуватимуть, але і знижуватимуть, наприклад, за своєчасну сплату штрафу. Бали нараховуватимуться на спеціальні пластикові картки.
Нагадаємо також, що в кінці жовтня міністр внутрішніх справ Юрій Луценко видав указ, що забороняє інспекторові на службі мати в кишені валюту і більше 100 гривень. Для стеження за інспекторами буде введено вибірковий контроль, а також відеоконтроль.
"До кінця року 400 патрульних машин буде обладнано відеоспостереженням, що працює на 270 градусів. Три відеокамери пишуть ситуацію ззовні машини (вперед, назад, на тротуар, а на проїжджій частині інспекторові заборонено працювати) й одна - всередині салону. Доступу до цієї зйомки екіпаж "патрульки" не має. Отже всі дії інспектора постійно фіксуються", - повідомив Коломієць.
Звернемо увагу, що ще 7 травня цього року президент був серйозно стурбований зростанням кількості ДТП. Він звернувся до парламенту, Луценка і до губернаторів з проханням невідкладно прийняти заходи для врегулювання катастрофічної ситуації.
Зокрема, він наполягав, щоб Верховна Рада невідкладно прийняла в цілому законопроект про безпеку дорожнього руху, який підвищує відповідальність водіїв, а також розміри штрафів за порушення ПДР.