БТР-4 |
Як стверджує представник військового відомства України, "це сучасний БТР, що не поступається зарубіжним аналогам. База, двигун, озброєння і прилади в нім - вітчизняні".
Бронетранспортер, зокрема, укомплектований екологічно чистим вітчизняним двотактним двигуном 3ТД потужністю 500 або 600 кінських сил і, на відміну від старих моделей, не "коптить". Можливий варіант з використанням імпортного чотиртактного дизельного двигуна DEUTZ (ЄВРО ІІІ) потужністю 489 або 598 к.с.
Максимальна швидкість руху машини по шосе - 110 кілометрів на годину. На плаву - до 10 км/год. Запас ходу - не менше 690 км. У ній автоматична коробка передач, оббита ковроліном підлога і підігрів, а замість залізних сидінь - м'які.
БТР здатний перевозити 11 чоловік, включаючи 3 члени екіпажа і 8 десантників.
У якості озброєння можуть використовуватися бойові модулі системи "Грім", "Штурм" (оснащені 30-мм автоматичною гарматою) або модулем БАУ 23х2 (дві 23-мм гармати).
БТР-4 був розроблений на початку 2000 років українським конструкторським бюро із машинобудування імені Морозова, яке також знаходиться в Харкові. Основне призначення бойової машини - транспортування особового складу мотострілкових підрозділів, частин морської піхоти та їх вогняна підтримка. За твердженням розробників, вантажопідйомність шасі дозволяє створювати не тільки варіанти виконань, але і встановлювати додатковий броньовий захист проти автоматичних 30-мм гармат.
БТР-4, залежно від модифікації, може використовуватися у вигляді командирської (БТР-4К), командно-штабної (БТР-4КШ), бойової розвідувальної (БРМ-4К), ремонтно-евакуаційної (БРЕМ), машини вогневої підтримки (МВП-4К) із 120-мм гарматою і санітарно-евакуаційної машини (БСЕМ-4К).
Представник українського військового відомства пояснив, що вже наступного року, якщо не буде проблем з фінансуванням, бригада 6-го армійського корпусу сухопутних військ в Башкирівці Харківської області отримає перші 10 таких бронетранспортерів.