“Узяття Христа під варту” |
З такою сенсаційною заявою виступила дослідник флорентійського інституту Sachi Роберта Лапуччі, яка опублікувала свої висновки в щомісячному журналі з мистецтва Stile Arte.
За її словами, Караваджо перетворив свою майстерню на темну кімнату з невеликим отвором в стелі, через який за допомогою двоопуклої лінзи та увігнутого дзеркала відображалися предмети, що художник переносив на полотно.
Проте сенсаційне відкриття полягає не в цьому, оскільки відомо, що так звана "камера обскура" широко використовувалася середньовічними художниками для створення ескізів, а техніка що з'явилася лише в кінці ХIХ століття фотографії були описані в працях геніального Леонардо да Вінчі (фокус, ракурс, перспектива, якими він сам користувався в своєму живописі).
Караваджо ж винайшов спеціальний порошок зі світляків, що дозволяв йому працювати в абсолютній темряві. Після ретельної експертизи і аналізу полотен художника Лапуччі виявила на них сліди флуоресціюючих фоточутливих субстанцій.
Таким чином, як вважає дослідник, Караваджо, за допомогою цього порошку, що "світиться", і використовуючи "темну", отримував короткочасні флуоресцентні зображення предметів прямо на полотні, тобто аналог фотографії, яка складала базу для кінцевої картини, написаної маслом.
Нагадаємо, що одне з унікальних полотен Караваджо - “Узяття Христа під варту” було викрадене влітку з Одеського музею Західного і Східного мистецтва.
До відома, Караваджо (1573-1610) відомий як один з найбільш революційних творців свого часу, винахідник безлічі інноваційної техніки, найбільш відома з якої - його приголомшлива майстерність "світла-тіні".