Метро на Теремки ризикує залишитися недобудованим - мерія заборгувала. |
За словами керівника прес-служби "Київметробуду" Валентина Кейбіса, майже всі заплановані роботи на новій дільниці Куренівсько-Червоноармійської лінії виконано на 95%. "Працювали у складних умовах - ґрунт насичений водами, порода нестійка, до того ж система підземних комунікацій заважала. Вперше за 60 років метробудівці зіткнулися з таким складним об'єктом", - відзначив він, пише газета "Сегодня".
Проте, закінчити свою роботу метробудівці не можуть через відсутність фінансування. Так, "Деміївська" готова повністю, "Голосіївська" і "Васильківська" майже облицьовані. Залишилося лише провести електрику, комунікації зв'язку і "закрити" всі ділянки зверху. За словами В. Кейбіса, на це піде 350 млн грн., а їх "зверху" не дають. Мало того, як з'ясувалося, мерія винна ще 250 млн. грн. за вже здані ділянки, 40 млн. з яких - ще за "Червоний Хутір" Сирецько-Печерської лінії, який відкрився ще у травні.
Саме тому станції доведеться консервувати. Однак і тут виникають проблеми - через борги "Київметробуд" збирається згорнути всі роботи і просто піти зі станцій, залишивши їх як є. Однак якщо попросять законсервувати і виділять на це гроші, метробудівці погодяться. Якщо ж станції залишити як є, може статися техногенна аварія - по-перше, через будівництво "зверху" (реконструкція Московської площі) вже готові тунелі можуть обвалитися, по-друге, при консервації під землею залишаються насоси, що відкачують воду. Якщо їх не буде, всі комунікації поступово затоплять грунтові води. Крім того, треба буде виставити охорону - є побоювання, що в умовах кризи станції просто розкрадуть.
Тим часом столична влада обіцяє знайти гроші на будівництво найближчим часом.
Нагадаємо, раніше три нові станції - "Деміївську", "Голосіївську" і "Васильківську" - планувалося відкрити у цьому році. Вартість будівництва трьох станцій - 1 млрд. 659 млн. грн. Однак заступник Київського міського голови Анатолій Голубченко заявив, що відкриття трьох нових станцій метрополітену перенесли з 1 січня 2009 року на День Києва.
Перші станції київського метрополітену було відкрито у 1960 році. За 48 років у Києві побудовано три лінії метро протяжністю близько 60 км, на яких розташовано 46 станцій. Пасажирообіг метрополітену складає близько 2,3 млн. людей на добу. До 2012 року у Києві планується відкрити 20 нових станцій метро. У результаті, протяжність ліній підземної залізниці збільшиться на 20 км.