Василь Варламов “Чоботяр” |
Збільшення оборотів цієї індустрії викликане економічною кризою в США, яка змусила споживачів економити на покупках.
Як розповів виданню чоботар в третьому поколінні Джим Макфарленд, який володіє майстернею з ремонту взуття в штаті Флорида, з листопада він отримує в середньому 275 замовлень на тиждень, майже у півтора рази більше, ніж зазвичай. Така ж картина зараз спостерігається у більшості майстрів Сполучених Штатів. За часів Великої Депресії їхня кількість перевищувала 120 тисяч, нині ж по всій країні налічується трохи більше семи тисяч майстерень.
Тепер майстрам з ремонту взуття доводиться мати справу з набагато більшим попитом на їхні послуги. Навіть забезпечені люди, що зберегли свою роботу в умовах кризи, йдуть до чоботарів. Наприклад, 36-річний власник страхової компанії Лоуренс Саттон не був в майстерні впродовж декількох років. Нині він вважає за краще ремонтувати туфлі своєї дружини замість того, щоб викидати їх і купувати нові. "Краще витратити 40 доларів на ремонт, чим 500 на покупку", - цитує його слова WSJ.
Крім чоботарів, від кризи виграли і представники деяких інших професій. Так, значно більше стали заробляти люди, що складають резюме за замовленням. Попит на їхні послуги виріс через безробіття, яке збільшилося. Збільшилися також надходження автомайстерень і юристів в галузі працевлаштування.
Економіка США в цілому переживає найпотужнішу кризу за декілька десятиліть. У четвертому кварталі 2008 року її об'єм скоротився на 3,8 відсотка, що є максимумом з 1982 року.