Підвищення тарифів на послуги ЖКГ спричинить масові неплатежі |
Про це свідчать результати соціологічного дослідження, проведеного Інститутом ім. Горшеніна 16-20 березня 2009 року. Опитано 1000 респондентів у всіх обласних центрах України, Києві і Севастополі.
Задовільною роботу ЖКГ вважають 22,4% опитаних, оцінили її на "добре" 6,2%, відмінною вважають її 1,2% респондента.
82,5% опитаних впевнені, що кошти, що збираються з населення підприємствами ЖКГ як оплата своїх послуг, використовуються не за призначенням, лише 10,1% вважає, що ці кошти в повному обсязі йдуть за призначенням.
Відносно відповідності ціни і якості послуг, надаваних підприємствами ЖКГ, абсолютна більшість українців (86,7%) вважає ціни завішеними, 6,2% впевнені, що ціни відповідають якості, 1,1% вважає, що ціни занижені.
На сьогоднішній день заборгованість з оплати послуг ЖКГ мають близько чверті населення – 25,2%. Більша ж частина громадян (65,7%) регулярно платить за послуги. Приблизно така ж кількість жителів країни (68,2%) сьогодні відчуває певні труднощі з оплатою послуг житлово-комунального господарства, не відчувають ніяких труднощів 19,7%, затрудняються відповісти – 12,1%.
Результати опитування свідчать, що підвищення цін на послуги житлово-комунального господарства без поліпшення якості самих послуг не тільки не одержить підтримки в населення, але й стане причиною відмови від оплати за ці послуги в 8,9% населення. Частково оплачувати у випадку підвищення тарифів збирається 35,4%, оплачувати послуги в повному обсязі – 38,2%.
Похибка репрезентативності щодо об'єкта дослідження не перевищує +/- 3,4%.