Як правильно фотографувати мобільником |
Проте, слідуючи кільком простим правилам, можна домогтися відносно непоганого результату, компенсуючи недоліки камери, умонтованої у ваш телефон, пише "Газета.ру" .
Компонування кадру
Знімки камерафоном зазвичай роблять швидко – власники телефонів наспіх намагаються зафіксувати щось незвичайне. Багато хто при цьому зовсім забувають про композицію кадру. Такий підхід правильним не назвеш – фотографії все одно прийдеться комусь показувати, тому трішки розповімо про композицію. Любий фотограф вам скаже, що використання кадру цілком – це один із найважливіших і найпростіших прийомів. Багато хто, компонуючи кадр, часто приділяють увагу тільки його центру, де, звичайно, і розташовується об'єкт зйомки, інша частина кадру ігнорується. Потрібно приділяти увагу й об'єктам, розташованим на задньому плані.
Ще одне класичне правило – не розташовувати об'єкт зйомки прямо в центрі кадру. Розташувавши його небагато осторонь від центра (правило “1/3”), ви додасте "об’єм" майже будь-якому знімку.
Світло
Освітленість об'єкта зйомки часто буває далекою від ідеальної. Повноцінні камери оснащені великим набором засобів для усунення цієї проблеми, але з камерафонами справа обстоїть набагато гірше.
В умовах поганої освітленості гарний знімок за допомогою камерафона, швидше за все, зробити не вдасться, провиною тому – автоматичне настроювання витримки затвора. Чим краще освітленість об'єкта, тим краще вийде знімок на камері вашого телефону.
Врахуйте, що якщо камера, убудована в телефон, навіть обладнана спалахом, працює такий спалах погано – об'єкти, що фотографуються, повинні розташовуватися на відстані 60-90 см. від камери.
Для порівняння – у цифрових камерах середнього цінового сегмента потужності спалаху вистачає для зйомки об'єктів, що знаходяться від камери на відстані 3-4,5 м.
Якщо зображення на дисплеї вашого телефону виглядає занадто темним чи світлим, постарайтеся до початку зйомки відрегулювати його яскравість. Різниця на екрані, – а він використовується для попереднього перегляду знімка, – буде особливо помітна при зйомці об'єктів, пофарбованих у яскраві кольори.
У деяких випадках у тому, що знімок вийшов поганим, провиною буде зовсім не недоліку освітленості, а саме світло. У таких випадках допоможе установка “балансу білого”. Досвідчені фотографи для цього використовують білі або сірі картки і просто аркуші папера. Не в кожного власника телефону (там, де це можливо в принципі) знайдеться час на процес коректування “балансу білого” при зміні освітлення, особливо якщо знімок потрібно зробити швидко, так що “баланс білого”, як правило, встановлюється в автоматичний режим.
Зазвичай “баланс білого” коректується в такий спосіб:
- у режимі зйомки направте камеру на білий аркуш папера;
- оцініть, наскільки білим у дійсності виглядає аркуш на дисплеї (аркуш може здаватися, приміром, жовтуватим);
- налаштуйте баланс білого так, щоб аркуш виглядав “максимально білим”, настільки близько до того, що у вас асоціюється зі словом “білий”, наскільки це можливо.
Перед зйомкою на камерафон корисно звернути увагу на місце розташування основного джерела світла.
Якщо він розташований за об'єктом, який ви збираєтеся фотографувати, об'єкт вийде занадто темним, якщо світло яскраве, то на фотографії ви побачите тільки силует об'єкта, що фотографується. Правильно вибравши режим зйомки цифрового фотоапарата від подібного ефекту можна позбутися, але навіть на камерафоні з убудованим спалахом цього зробити не вийде, тому основне джерело світла при зйомці має бути у вас за спиною.
Відстань
Об'єкт вашої зйомки не повинний знаходитися далеко від вас. Справа в тому, що абсолютна більшість камерафонів використовує оптику з постійною і дуже невеликою фокусною відстанню. Це означає, що на знімках глибина різкості буде невеликою. Якщо об'єкт зйомки знаходиться далеко від камери, то на знімку він вийде дуже маленьким.
Об'єкт зйомки має бути розташований якнайближче до камери, бажано, не далі 60-90 см від неї.
Zoom
І, нарешті, останнє. Виробники камер для телефонів, так само як і виробники повнорозмірних “цифровиків”, люблять виставляти на показ здатність камери до збільшення зображення (“зум” – від англійського “zoom”). Але якщо оптика компактних камер споживчого сегмента здатна хоч на якусь оптичну трансфокацію (візуальне збільшення об'єкта, що фотографується, засобами об'єктива – механічною зміною фокусної відстані), то, знімаючи на камерафон, ви маєте справу винятково з цифровим “зумом”.
Не користуйтеся "зумом" при зйомці на камерафон!
Багато хто безрезультатно намагаються з його допомогою зняти об'єкти, що знаходяться на великій відстані – справа в тому, що використання цифрового "зуму" погіршує якість картинки. Більш того, іноді його можна застосувати, тільки зменшивши дозвільну здатність (розмір у пікселях) кадру, тобто, - ту фотографію, що вийде в результаті. Це аналогічно процесу збільшення зображення засобами графічного редактора на комп`ютері.