Аратта - На головну

22 травня 2025, четвер

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в місті Батурин (Чернігівська область) 5 листопада 1702 року у генерального писаря Пилипа Орлика народився син Григор. Згодом вони будуть змушені покинути Україну. Пилип Орлик буде гетьманувати понад тридцять років, але більша частина його гетьманства пройде в еміграції. Григор Орлик стане визначним державним і військовим діячем Франції, генералом і довіреною особою короля Людовіка XV, отримає графський титул і велику кількість європейських нагород. В 1747 році Г.Орлик одружиться на Луїзі-Олені де Брюн де Дентельвіль і стане володарем значних земель у Франції. Під Парижем він буде мати замок. В середині ХХ ст. на землях, що колись належали Григору Орлику буде побудований міжнародний аеропорт “Орлі”...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Україна втрачає варіанти диверсифікації поставок нафти

Економіка 8773 перегляди

Опубліковано - 17.08.2006 21:47 | Всі новини | Версія для друку

Андрій Клюєв: доцільність добудування нафтопроводу Одеса-Бродиі до Плоцька вимагає додаткового економічного обґрунтування
Андрій Клюєв: доцільність добудування нафтопроводу Одеса-Бродиі до Плоцька вимагає додаткового економічного обґрунтування
Сьогодні Україна фактично визнала фіаско проекту Одеса-Броди, на який покладали надії відійти від залежності від Росії щодо нафтопостачання в країну.

Віце-прем'єр-міністр Андрій Клюєв заявив, що доцільність добудування цієї транзитної магістралі до Плоцька вимагає додаткового економічного обґрунтування.

Для початку, необхідно створити експертну групу, що визначить необхідність реалізації проекту в цьому напрямку. Крім того, потрібна політична згода Польщі, а її одержання може затягтися до 5 років.

Виступ А. Клюєва показовий. Нагадаємо, обґрунтування бізнес-плану добудування нафтопроводу до Плоцька від фіно-німецько-грецького консорціуму наприкінці 2005 р. Мінекономіки Польщі розцінило як мінімально ризиковий для інвестування. У березні цього року проект був урочисто презентований. Президент Польщі Лех Качинський допустив можливість відмови його держави брати участь у добудуванні, що дозволить Україні вибрати найбільш доцільний для себе варіант. Свій крок до відступу Польща пояснила тим, що її турбує внутрішня стабільність в Україні, а значить - є ризик для іноземних інвестицій. Загальні вкладення в проект оцінювалися на рівні півмільярда євро.

На цьому тижні посол Азербайджану в Україні Талят Алієв заявив, що Азербайджан готовий направити свою нафту в Україну, що, крім усього іншого, упирається в проблему добудування нафтомагістралі до Плоцька і далі до Гданська. Таку можливість дає запущений у липні цього року нафтопровід Баку-Тбілісі-Джейхан. Але експерти сумніваються в тому, що в такому випадку сировини вистачить і для Одеса-Броди. Баку-Тбілісі-Джейхан прокладений в обхід Росії та Ірану і розрахований на поставку 1 млн барелів/день до 2009 р. Але для цього обсяги нафтовидобутку в Азербайджані недостатні і уже досягнуті домовленості про прокачування новою трубою казахстанської нафти, що буде поставлятися в Азербайджан через Каспійське море танкерами.

Зараз Одеса-Броди (пущений в 2001 р. з метою доставки каспійської нафти європейським споживачам і розвантаження проток Босфор і Дарданелли) завантажений російською нафтою. З 2004 р. Тюменська нафтова компанія разом із ВР транспортують сировину в реверсному (зворотному) напрямку - із Бродів в Одесу.

Втім, одна можливість почати використати Одеса-Броди і в аверсном режимі в України є. Ще взимку Президент України Віктор Ющенко не виключав можливості будівництва транзитного нафтопроводу і в литовському напрямку, як одним із проектів реалізації каспійської нафти. Навесні 2004 р. білоруський концерн "Бєлнєфтєхім" запропонував міністерству сполучень Латвії і АТ Ventspils nafta продовжити нафтопровід "Одеса-Броди" до Вентспілса. Такий варіант запуску нафтопроводу має на меті добудування від українських Бродів до білоруського Мозиря (тут є нафтопереробний завод). Звідси нафтову гілку доцільно тягти до Вентспілського порту. В 2002 р. Росія стала знижувати експортні поставки нафти своїм трубопроводом, а потім припинила зовсім. Це змусило Латвію компенсувати втрати, використовуючи залізничний транспорт.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Економіка»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Найкращі закони народжуються зі звичаїв”
Жозеф Жубер

 
Подорожуйте Україною комфортно і без обмежень!
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.