Холодна війна-2. У Росії зазнав катастрофу новітній гвинтокрил |
Комісія Міноборони, що займається цією подією, повинна визначити причину аварії: помилка екіпажа або збій в системі управління озброєнням.
Аварія вертольота відбулася 19 червня. Під час випробувань льотчики повинні були вести стрілянину, зависнувши на малій висоті. Під час пострілу некерованими авіаційними ракетами у повітрозабірники двигунів потрапили порохові гази ракет, що викликало збій в роботі двигунів (так званий помпаж).
З-за різкої втрати потужності машину довелося садити в екстреному режимі. Посадка була грубою - майже вертикальною з висоти близько 40 метрів. При тому, на землі вертоліт зробив невеликий пробіг, при цьому ліва стійка шасі потрапила до ями, і машина перекинулася на лівий борт. Були зруйновані несучий гвинт і хвостова балка. Ніхто з льотчиків не постраждав. За словами обізнаного джерела, підстав для порушення кримінальної справи немає.
Головний інженер компанії "Роствертол" (виробника Мі-28Н) Андрій Варфоломєєв підтвердив "факт жорсткої посадки з частковим руйнуванням вертольота", але від подальших коментарів відмовився. За його словами, комісія Міноборони ще не закінчила розслідування. Інцидент не пов'язаний з матеріальною частиною вертольота, завірило інше джерело в компанії. Збоївши в роботі його систем не було, затверджує він.
Але джерело в Міністерстві оборони вважає, що під час стрілянини "неправильно спрацювала автоматика вертольота". Замість пострілу з гармати, який мав намір провести екіпаж, чомусь відбувся пуск ракет.
Остаточний висновок про причини інциденту планується дати після закінчення роботи комісії.
Ударний вертоліт Мі-28Н "Нічний мисливець" розроблений Московським вертолітним заводом ім. М. Л. Миля. Екіпаж - дві люди. Швидкість - 270-300 км/ч. Динамічна стеля - 5 км. Дальність польоту - 450 км. Озброєння - керовані ракети "Атака" і "Голка", некеровані ракети, 30-міліметрова автоматична гармата, авіаційні бомби.
Мі-28Н оголошений Міністерством оборони РФ основним бойовим вертольотом армійської авіації. В кінці 2008 року були підписані акти про закінчення державних сумісних випробувань цієї бойової машини. Російські військові заявили, що цей вертоліт не має аналогів у світі.
Всього військовим відомством законтрактовано 47 таких машин. Перша стройова партія з шість Мі-28Н була передана "Роствертолом" 487-у окремому вертолітному полку в Будьоновську (Ставропольський край) в квітні цього року.
На озброєнні в Українській армії стоять гвинтокрили радянського виробництва 80-х років минулого століття.
Проект "Український гвинтокрил" існує лише на язиці політиканів у вигляді "патріотичної" агітфішки.