Хто керуватиме українською «трубою»? |
За його словами, консорціум буде перейматися добудовою газопроводу «Богородчани-Ужгород» та завантаженням газом газопроводів, що простоюють, «Івацевичі-Долина» і «Торжок-Долина».
Ще у 2002 році Україна і Росія домовилися створити міжнародний газовий консорціум, в січні 2003 року «Нафтогаз України» і російський «Газпром» зареєстрували консорціум, як юридичну особу з часткою кожної з компаній 50%. Потім, ніби до консорціуму приєднався німецький «Рургаз», де солідний пакет власності належить російському «Газпрому».
Нагадаємо, що тоді, наскільки відомо із заяв українських та російських керівників, які лунали в той час, мова йшла про транзитні газотранспортні магістралі України, а не створення нових потужностей. Саме тому, що навіть за наявності трьох співвласників, сумарна власність російської сторони – буде перевищувати українську. У варіанті 50/50 російська сторона матиме блокуючий пакет. У зв’язку з тим, що обидва варіанти становлять небезпеку втрати власності України на стратегічні транспортні магістралі, парламент заблокував прийняття цього рішення.
Наразі невідомо, у якому форматі має відновити роботу славнозвісний консорціум: чи у двох співвласників, чи трьох. Але у будь-якому разі, ухвала парламентом рішення про передачу у власність чи управління стратегічних газотранспортних магістралей буде означати втрату Україною залишків її енергетичної незалежності і, навіть, втрату можливості таку здобути.
Разом з тим, прем'єр-міністр Віктор Янукович перед своєю поїздкою на неформальний саміт глав держав - членів ЄврАзЕС, який пройшов в Сочі 15-16 серпня, заявив, що при його перебуванні прем'єром ГТС залишиться у власності України.
Отже, перелік «здобутків» універсального уряду продовжує зростати. Як і різниця між словами й ділами донецької команди. До відвідин Януковича Росії ми чули одне, після відвідин Бойка - інше.
Виникає питання - хто ж насправді керує стратегічними напрямками української економіки - Київ чи Москва?