Ілько Кучерів |
Спроби завести в оману громадську думку під час нинішньої президентської кампанії вже не спрацюють в українському суспільстві, яке «має імунітет проти відвертої брехні», зазначив Ілько Кучерів. Він із сумом констатував відсутність такого імунітету в українських соціологів, які не спромоглися дати належну оцінку фальсифікаціям опитувань громадської думки на попередніх президентських виборах.
Навіть знані дослідники, як сказав Кучерів, іноді піддаються спокусам корупції: "Після виборів 2004 року були виявлені фальсифікації опитувань громадської думки. Але ті, хто проводив ці фальсифікації, не лише не були покарані, а й не було їхнього засудження з боку соціологічної громади".
Кучерів нагадав, що на Заході протиотрутою щодо маніпуляцій соціологічними даними є відсутня наразі в Україні професійна етика. І порадив скористатися перекладеними його фондом українською американськими посібниками для журналістів. В них міститься перелік обов'язкових питань про авторів соціологічних опитувань, методику їхнього проведення та джерело фінансування досліджень.
За словами Кучеріва, зазвичай в Україні одне всеукраїнське опитування коштує не менш, як 10-12 тисяч доларів. І під час економічної кризи лишилося не так багато охочих замовляти опитування громадської думки.