![]() |
Яндекс розробив власний антивірус |
Антивірусна технологія Яндексу заснована на поведінковому аналізі, повідомляє компанія.
Імітуючи поведінку користувача, антивірус аналізує, що відбувається в системі при відвідуванні сайту. Якщо без будь-яких додаткових дій з боку користувача починає викачуватися або виконуватися якась програма, найімовірніше, сторінка заражена. При цьому неважливо, де розміщений шкідливий код - у власному коді веб-сторінки, в сторонньому коді (наприклад, банерної системи) або десь іще.
Вперше Яндекс почав перевіряти веб-сторінки і попереджати користувачів про ті ресурси, які можуть становити небезпеку, у травні 2009 року - за допомогою антивірусу компанії Sophos. Антивірусна технологія компанії Sophos працює на основі сигнатур і дозволяє виявляти вже відомі віруси.
Після запуску власного антивірусу, Яндекс буде паралельно використовувати обидві технології.
Завдяки відмінності в технологіях, антивіруси Яндексу і Sophos знаходять різні віруси - перетин становить близько 34%. "Це означає, що більше третини вірусів будуть виявлені і тією, і іншою системою. Однак під час епідемій з використанням нових шкідливих програм ефективність розробленого Яндексом антивірусу в 10-11 разів вища", - говориться в повідомленні компанії.
У ньому наголошується, що за перші п'ять днів роботи власного антивірусу в тестовому режимі, який почався в січні, кількість виявлених заражених сайтів збільшилася на 9%.
Щодня попередження про віруси з'являється в результатах пошуку Яндексу близько 3 мільйонів разів. За місяць за допомогою антивірусу компанії Sophos і свого власного Яндекс перевірив близько 150 мільйонів сторінок і попередив користувачів про заражені сайти.
За даними компанії, після отримання повідомлення про зараження сайту близько 8% користувачів розкривають блок-попередження про те, що сайт заражений, трохи менше 0,5% користувачів, незважаючи на попередження, переходять на заражені сайти.
У лютому 2010 року число заражених сторінок в антивірусній базі даних Яндексу досягло 400 тисяч.
Найбільшу частку серед виявлених заражених сайтів займають сайти, зареєстровані в зоні .сom (44%), на зону .ru припадає 12% заражених сайтів, .net - 8%, .de - 3%.
Антивірус Яндексу буде безкоштовним. Щоб отримувати попередження про зараження, власникам інтернет-сайтів потрібно зареєструвати сайт на сервісі Яндекс.Вебмастер, за допомогою якого веб-майстри можуть стежити за станом своїх сайтів. У разі виявлення на сайті заражених сторінок, Яндекс надсилає повідомлення, щоб веб-майстер міг знайти і видалити шкідливий код.
Нагадаємо, у листопаді минулого року Яндекс надав українцям можливість перекласти головну сторінку і основні сервіси українською мовою.