![]() |
Вирішення питання по-донецки: нехай бидло, яке не має 5 гривень чи власного авто, стоїть в пробках |
Голова Донецької облдержадміністрації Анатолій Близнюк вважає маренням будівництво та утримання метро в Донецьку на кошти обласного бюджету.
Про це він заявив на прес-конференції в Донецьку в понеділок, 22 березня.
«Якщо держава приймає окремий закон і зобов'язується в бюджеті закладати гроші на компенсацію проїзду - не питання. А якщо так: Донецьк - будуй, а потім не плати зарплату лікарям, вчителям, не експлуатацію дороги, а вкладай у метро - це маячня. Цього робити не можна», - пояснив Анатолій Близнюк.
За словами Анатолія Близнюка, у донецького метро «терміну окупності немає взагалі», а для будівництва метрополітену буде потрібно значно більше 6 мільярдів гривень.
«Якщо держава бере її як соціальний проект і готове до 6, або 5 або 4 гривням собівартості проїзду одного пасажира у знову побудованому метро ... Припустимо, ми його сьогодні побудували. Взяли і побудували. При 4 гривнях собівартості і вартості проїзду в одну гривню хто буде дотувати метро? Треба відповідати на це питання », - заявив Анатолій Близнюк.
На думку донецького губернатора, більш перспективним для Донецька є будівництво наземних дорожніх розв'язок. Одну таку розв'язку Анатолій Близнюк пропонує зробити біля нового стадіону «Донбас-Арена». Ще одну - на виїзді з Донецька до Макіївки.
Перспективним Анатолій Близнюк вважає і будівництво в Донецьку дорожніх розв'язок великими бізнесменами з наступним стягненням плати з водіїв за проїзд.
«Я говорив: «Хлопці ось дивіться, з вулиці через ДМЗ - естакаду на вул. Ткаченко. Це розвантажило б «Золоте кільце». Будь ласка, хлопці робіть його платним. І той, хто хоче стояти на «Золотому кільці» нехай стоїть. А хто хоче під'їхати до шлагбаума, заплатити 5 гривень і за три хвилини проскочити через весь Донецьк і виїхати на Маріуполь - що тут поганого? Я розумію, що це не питання сьогоднішнього дня. Сказати легше, ніж зробити. Реалії інші. Але розуміння того, що саме іншим чином, - інноваційним, треба чинити, мислити зовсім по-іншому, - я думаю, це правильний підхід», - запевнив Анатолій Близнюк.
Дійсно, що тут поганого? Тролейбуси, битком набиті тими, у кого немає 5 гривень на «шлагбаум» і особисте авто, нудьгують в пробках, - але це «нікому» не заважає. «Правильний підхід». Залишається тільки дивуватися, чому в інших містах, у тому числі і в Україні, метро все ж таки існує і навіть розвивається.
Дивує і те, що той же Близнюк не так давно з піною біля рота доводив, що уряд Тимошенко зобов'язаний давати гроші на цей «неокупний проект».