Один з таких мотивів - це сюжет небесного весілля, найчастіше пов’язаний з обрядовістю літнього сонцестояння. У цьому сюжеті сонечко може співвідноситися як з образом міфічного чоловіка, так і з образом дружини громовержця, яка зрадила чоловікові і покараною за це. В результаті, вона несе на собі сліди покарання небесним вогнем-блискавкою.
Другий план цього мотиву - тема дітей бога Сонця: їх сім, як і днів у тижні; стільки ж і цяток на спині сонечка (у багатьох мовах існують такі назви сонечка, як «семип’ятнишко», «семикрапка»).
У балтійської традиції, наприклад, є уявлення про сім дітей громовержця, з яких тільки молодший, сьомий, витримує випробування вогнем і водою і виявляється законним сином. З ним пов’язується ідея вічного повернення, воскресіння, багатства, йому відповідає сьомий день тижня, відзначений як день Сонця.
Нарешті, сонечко співвідноситься і з самим верховним божеством, богом Сонця (прикладом тому можуть служити назви «сонечко», «сонячний жук», «сонячне теля»).
Інший мотив, з яким пов’язана сонечко - це мотив домашньої тварини, що належить Богу (йому відповідають найменування типу «божа корівка», «божа овечка», «божа курочка»). Давньоіндійські міфи, що розповідають про крадіжку корів у бога, називають сонечко «та, чий пастух Індра». Повернення корів викликає сонце і дощ, запліднює природу.
У ряді фольклорних текстів, часто мають характер ворожінь, до сонечка звертаються з питаннями про життя і смерть, про погоду і врожаї, про одруження. Вважається, що воно може виконувати роль посередника між різними світами - світом живих і світом мертвих. Мабуть, це відображає уявлення про сонечка як про прародительку. Божа корівка пов’язувалася з Великою Богинею, а пізніше була атрибутом Богоматері. Звідси її назви в європейських мовах: «птах Богоматері», «божа Марюшка», «жук Марії».
За іншим міфом, на сонечко була перетворена дружина громовержця, яка йому зрадила. Рятуючись, вона покинула дітей, але була покарана блискавкою. Тому на її обпалених крильцях з’явились чорні цяточки.
Божа корівка - це символ удачі! В Європі ця комаха – поширений мотив на поштових марках і листівках з побажаннями щастя. Окрім того, серед маленьких дітей користується популярністю примовки про сонечко.
В англійській примовці Ladybird, ladybird, fly away home, your house is on fire, your children shall burn! («Сонечко, сонечко, лети додому, твоя хатка у вогні і всі дітки згорять») проявляється мотив дітей бога. Їх сім, як днів у тижні та цяток на спині сонечка. Громовержець, щоб визначити серед дітей своєї дружини свого сина, випробує їх вогнем. Рятується лише молодший, сьомий, якому відповідає останній день тижня, відомий у європейських мовах як день Сонця (англ. Sunday, нім. Sonntag). (Звідси сувора заборона вбивати сонечко). У цьому міфі проступає ідея воскресіння. Сонечко пов’язане з переходом від старого до нового року. Так, бедрик — інша назва жучка, що зустрічається в ритуальних текстах, присвячених Щедрому вечору («Щедрик-бедрик, дайте вареник! Грудочку кашки, кільце ковбаски. Коли мало — дайте сало, Коли донесу — дайте ковбасу!»). Варіант назви «ведрик» прояснює зв’язок сонечка з ясною погодою (ве́дро).
Серед дітей Європи та США поширено марновірство про те, що коли на них сідає сонечко, треба читати віршик. Якщо воно після цього злітає, то бажання збувається.
Дитячі заклички — відгомін давніх магічних дій, пов’язаних із заклинанням доброї погоди, шлюбним ворожінням, попередженням небезпеки.
Діти, знайшовши сонечко, семикрапкового жучка з червоними надкрилами, саджають його на долоню або палець і промовляють римований вислів. Гра має язичницьке походження.