Аратта - На головну

25 жовтня 2025, субота

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- серед найдавніших та найважливіших символів Великоднього яйця (писанки) є символ Сонця. Найпростішим зображенням Сонця є коло з промінням або без нього. На Великодніх яйцях, незалежно від релігії, що існують на Україні, також зображено восьмиконечну зірку, що в минулому була символом Сонця. Свастика (сварга, свастя), або як її називали “нерівний хрест” або “гусячі шийки”, в язичницькі часи була символом Сонця. В ті часи, вважалося, що яйце було талісманом, що мав значну силу, оскільки воно захищало власника від хвороб, невдач або злого ока. Символічна сила Великоднього яйця пояснювалася не лише тим, що воно захищало власника від злого, але й тим, що воно захищало людей та зберігало людський рід.
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Конфлікт навколо ГТС України. Росія і ЄС мають різні цілі

Світ про Україну 21418 переглядів

Опубліковано - 7.04.2009 | Всі публікації | Версія для друку

Конфлікт навколо ГТС України. Росія і ЄС мають різні цілі
Російський прем’єр-міністр Владімір Путін застеріг, що Росія має відігравати ключову роль в міжнародних енергетичних переговорах. Посилаючись на угоду між ЄС і Україною щодо модернізації газотранспортної системи, він сказав у парламенті, що Росія має бути учасницею цього процесу.

Уповноважений президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки Богдан Соколовський, який у межах обговорювання питань в області енергобезпеки після підписання Декларації щодо модернізації ГТС України побував у Словаччині, розмовляв з Інною Горватовою.

Бі-Бі-Сі: Богдан Іванович, наскільки Словаччина готова до участі у модернізації української газотранспортної системи (ГТС)?

Богдан Соколовський: Словацька республіка позитивно прийняла рішення, які були закладені у основу Декларації, підписаної 23 березня у Брюсселі. Переговорний процес про модернізацію ГТС та реформування всього газового сектору України розпочався ще у 2006 році. Ініціював його президент України Віктор Ющенко. Протягом трьох років це була одна з тем міжнародних переговорів на різних рівнях. У березні цього року ми підійшли до тієї фази, коли переговорний процес було завершено. Підписана Декларація, яка відкрила новий етап – етап реалізації домовленостей, зафіксованих у документі.

Бі-Бі-Сі: А де ж російська сторона?

Богдан Соколовський: З російською стороною питання модернізації ГТС та її реформування обговорювалося регулярно протягом трьох років. Ніхто ніколи не висловив сумнівів щодо цього питання.

Бі-Бі-Сі: Але заява з боку Росії свідчить про те, що російська сторона не задоволена виникненням Декларації. Більш того, вона хоче переглянути свої зобов'язання перед Україною у цьому питанні...

Богдан Соколовський: Були такі заяви, але ми їх сприймаємо як емоційні та необґрунтовані. Російська сторона як стратегічний постачальник газу (і не тільки російського) був, є та буде партнером для України. Але тут є один нюанс. Російська сторона ніколи не приховувала, що вона зацікавлена приймати участь у будь-яких процесах, пов’язаних з українською ГТС за умови, що вона хоче стати співвласником та викупити частину української ГТС як це сталося у Вірменії та Білорусії.
Мати та просувати свою стратегію, з якою ми можемо погоджуватися, або не погоджуватися, – це суверенне право російської сторони. У нас є своя стратегія, яка не передбачає приватизацію жодних стратегічних об’єктів, враховуючи ГТС. Тому наші цілі у даному випадку не збігаються. З іншого боку, Україна знайшла спільну мову з Європейскою комісією та міжнародними фінансовими структурами. Тут наші цілі збіглися. Іншими словами, Україна вибрала те, що їй більше підходить. Це – наше право.

Не треба забувати, що Росія завжди була запрошена на зустрічі, де обговорювалися питання енергетичної безпеки. Навіть на енергетичні форуми, які ініціював президент Ющенко разом з президентами Польщі, Литви, Азербайджану та Грузії (так звана «краківська ініціатива»). На жаль, у Київ 23 травня 2008 року російська делегація не приїхала. А там ці питання обговорювалися.

Бі-Бі-Сі: Ви вірите у те, що Україні та ЕС вдасться модернізувати ГТС без участі Росії? Що її можливо обійти?

Богдан Соколовський: Ніхто не збирається обходити Росію. Це складно. Вона дуже велика. Та і Україна не ставить перед собою такого завдання. У нас не має такої мети. Я вірю в те, що українська ГТС буде модернізована. Я також сподіваюсь, що ми знайдемо компроміс. Адже ГТС України – це стратегічний інструмент взаємодії України, ЄС та Росії. Від цього трикутника залежить те, наскільки надійно, якісно та безпечно буде діяти цей інструмент. Врешті решт, від цього залежать і прибутки російської сторони...

Бі-Бі-Сі: Незважаючи на ті умови, які були підписані у Брюсселі? Адже Росія таким чином втрачає свій вплив...

Богдан Соколовський: Інших умов не буде! Прибутки вона не втрачає, а що стосується впливу, то, вибачте, головна мета ГТС України (а не колишнього Радянського Союзу) – транспортування природного газу зі сходу на захід. Якщо хтось передбачає інші цілі щодо ГТС України, то це – їхні проблеми.
Бі-Бі-Сі: Як Ви поясните можливу участь Японії у модернізації ГТС України?

Богдан Соколовський: У спільній Декларації, яка була підписана у Брюсселі, у останньому абзаці чітко написано о можливостях третіх зацікавлених сторін: «You are welcome». Але, знову ж таки, на підставі умов, які ми вже частково опрацювали...

Бі-Бі-Сі: Наскільки зараз можлива співпраця президента та прем’єра України у питанні модернізації ГТС?

Богдан Соколовський: Ще раз хотів би підкреслити, що підписання Декларації, це результат 3-річного переговорного процесу. Протягом цього часу змінювався уряд, мінялося керівництво «Нафтогазу України», але ми досягли конкретного успіху. Тому ми сподіваємося, що й надалі все буде в порядку.

Бі-Бі-Сі: Щодо фінансування модернізації української ГТС. Наскільки реальні опубліковані цифри? Чи вистачить їх на реалізацію різних проектів?

Богдан Соколовський: Поки що цілий комплекс робіт оцінюється в більш ніж 3 мільярда доларів. 2,5 мільярда – це сума, якою оцінюється вартість робіт без вирішення питання щодо газовимірювальних станцій... Конкретна цифра щодо кожного окремого проекту у межах модернізації буде визначена спільно з замовником, виконавцем та фінансовими інституціями.

Існує ще одна цифра – 5,5 мільярда доларів. Тут мова йдеться про ще один проект, який може бути реалізований. Це проект розширення пропускної здатності ГТС України.

Бі-Бі-Сі: Якою Ви бачите модернізовану українську ГТС?

Богдан Соколовський: Вона працюватиме за тими технічними стандартами управління, які зараз прийняті в країнах ЄС: від обліку та контролю кількості та якості газу до моніторингу його розміщення та транспортування, а також моніторинг технічного стану усіх вузлів системи. Моніторинг, як в усіх розвинених країнах, повинен бути у режимі on-line. Також треба поліпшити систему розподілу газових потоків. Ми сподіваємося, що ця робота буде виконана протягом семи років.

Бі-Бі-Сі: Коли будуть відомі конкретні інвестори?

Богдан Соколовський: Вважаю, що наприкінці цього року.

 

До теми:
 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Світ про Україну»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Знаєте, що таке малорос? Ні? Паршивець, просто кажучи, ні те ні се. Він, бачите, собі з походження — українець, з виховання — руський, з переконань — неук у всьому, що торкається рідного народу, по вдачі — боягуз, себелюб, раб. От це — малорос.”
Володимир Винниченко

 
Реклама на порталі
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.