Аратта - На головну

24 квітня 2024, середа

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- Київ був найбільшим містом Європи у ХІ сторіччі, в п’ятдесят разів більшим за Лондон, в десять – за Париж. Досяг свого розквіту за Ярослава Мудрого (1010-1054 н.е.), який поріднився з королівськими родинами Франції, Норвегії, Румунії та Польщі. Німецький церковний діяч XІ століття єпископ із Саксонії Титмар Мерзебурзький у своїй «Хроніці» у 1012 - 1018 роках, характеризує Київ як «велике місто, у якому більш 400 церков, 8 ринків, незліченна кількість жителів». На початку ХІ століття теперішня столиця України мала 50 тисяч населення. Для порівняння, у Лондоні на той час мешкало 20 тисяч жителів. Німецький хроніст XІ століття Адам Бременський називав Київ «суперником костянтинопільського скіпетра, найчарівнішої прикраси Греції».
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Українська “Мрія” стала абсолютним світовим рекордсменом у важкій вазі

Актуальні події 68326 переглядів

Опубліковано - 25.08.2009 | Всі публікації | Версія для друку

Фото: АНТК ім. О.К.Антонова
Фото: АНТК ім. О.К.Антонова
За кілька днів до відкриття в підмосков‘ї міжнародного Авіасалону МАКС–2009 і напередодні Дня Незалежності український літак “Мрія” став абсолютним світовим рекордсменом у важкій вазі і потрапив до книги рекордів Гіннеса за перевезення найважчого в історії авіації монолітного вантажу.

Український Ан-225 на летовище «Звартноц» у Єревані доправив із німецького Франкфурта генератор для нової вірменської електростанції.

Той моновантаж разом із спеціальною рамою важить 188 тонн.

Через гірський ландшафт та відсутність у місці призначення морського порту доставити генератор наземним чи водним транспортом було неможливо. А тому залишався єдиний шлях – повітряний.

Із цим міг, принаймні теоретично, впоратися лише найбільший у світі літак – Ан–225.

На практиці ж виявилося, що навантаження генератора разом з рамою на погонний метр корпусу літака на 10 тонн перевищує допустиму норму.

Для полегшення вантажу інженери Авіаліній Антонова разом зі шведськими виробниками генератора розробили полегшену раму, що й допомогло вкластися в обмеження і встановити абсолютний ваговий рекорд.

Ан-225 “Мрія” – унікальний транспортний літак створювався для потреб радянської космонавтики як авіаційна транпсортна система для проекту багаторазового космічного корабля “Буран” та ракети-носія “Енергія”.

Саме тому цей повітряний корабель може перевозити вантажі не лише всередині у вантажних відсіках, а і зовні, на фюзеляжі.

Ан–225 був спроектований на базі літака з гарною репутацією АН-124 в рекордно короткий термін – упродовж трьох років у Конструкторському бюро Антонова і збудований наприкінці 80-х років минулого століття.

Перший політ української "Мрії" відбувся у грудні 1988 року, а в березні 89-го той літак під час одного польоту встановив одночасно понад сотню (110!) світових авіарекордів.

Перший літак кілька разів брав участь у міжнародних авіасалонах, однак після розпаду Радянського Союзу його законсервували і розкомплектували. Через незатребуваність.

Літак відновили у 2001 році для комерційної експлуатації і нині він залишається єдиним екземпляром.

Після перевезення з Німеччини до Вірменії генератора для елекстростанції, який став максимальним у світі комерційним монолітним вантажем у майже 190 тонн, українська “Мрія” стала абсолютним рекордсменом у важкій вазі.

Тепер на її рахунку вже три рекорди. Два попередні - перевезення максимального комерційного вантажу вагою 247 тонн та абсолюний рекорд вантажопідйомності – 254 тонни.

Нині АНТК ім. Антонова провадить переговори з інвесторами про добудову другого екземпляра Ан-225.

Літак-рекордсмен можна було побачити в небі над Києвом - він разом з іншими літаками взяв участь у параді до Дня Незалежності.
Ан-225 готується до польоту. Фото -  A. Deniskin (aerovokzal.net.ua)
Ан-225 готується до польоту. Фото - A. Deniskin (aerovokzal.net.ua)

Ківа: “Мрія” може відновитися як міжнародний проект

Ан-225 створили для перевезення космічного корабля Буран.
Кореспондент Бі-Бі-Сі Богдан Цюпин розмовляв із заступником Генерального конструктора авіазаводу Антонова Олександром Ківою.

Бі-Бі-Сі: Чи останній рекорд Мрії був навмисно спланований?

Олександр Ківа: Ми не працюємо заради рекордів. Це був просто комерційний рейс, але так сталося, що вантажі, які перевозять Мрія і Руслан, не може перевозити жодний інший літак.

Бі-Бі-Сі: Нещодавно “Мрія” була модернізована. В чому вона полягала?

Олександр Ківа: Модернізували двигуни, аби вони відповідали сучасним нормам щодо їх шумів на місцевості, переглянули екологічні характеристики. Модернізували навігаційне обладнання.

Бі-Бі-Сі: Наскільки Мрія завантажена, наскільки цей літак потрібен?

Олександр Ківа: Він потрібен в аерокосмічних проектах. Але, на жаль, нині не має потреби в реалізації таких програм. Проте є потреба у перевезенні вантажів – комерційних, військових, гуманітарних.

Бі-Бі-Сі: То тоді, можливо, таких літаків потрібно більше.

Олександр Ківа: Можливо, але для цього потрібні серйозні інвестиції. Нині ми ведемо переговори з нашими партнерами щодо таких інвестицій.

Бі-Бі-Сі: Якщо ці літаки потрібні, чому так важко запустити їх в серійне виробництво?

Олександр Ківа: Ми не маємо серійного виробництва цього літака. Ми маємо ще один літак, який був збудований відсотків 80-70 і нині він знаходиться на нашому підприємстві недобудований. Щодо інших, то літак не створювався за серійною технологією. Але щодо трохи меншого літака Ан-124, то на рівні урядів України і Росії обговорюються питання щодо відновлення виробництва цього літака.

Бі-Бі-Сі: Мрія розроблялася у Києві. Але чи можна говорити, що це літак український.

Олександр Ківа: Розробляв його колектив, який працює у Києві. Але то були часи Радянського Союзу і на нього працювала вся країна. Можна сказати, що його відродили до життя фахівці з України. Тому що, на жаль, після розпаду СРСР він кілька років простояв на аеродромі, не маючи можливості навіть злетіти. Але сьогодні це дійсно міжнародний проект. І якщо він буде відроджуватися, то саме як міжнародний проект.

 

До теми:
 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Актуальні події»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Минуле корисне тільки в тому сенсі, що вказує нам шляхи та засоби до розвитку”
Генрі Форд

 
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.