Мене часто запитують про те, як мені вдається надихати своїх співробітників і отримувати прекрасні результати роботи. Це дуже важливе питання, тому що компанії сьогодні повинні робити більше, з меншою кількістю людей. Найбільш успішні старт-апи повинні бути «простими, спритними і жорсткими».
Загалом, ви повинні найняти яскравих, енергійних, передових співробітників. Потім запропонуйте їм правильні стимули - ті, які впливають на їх мозок і особистість, за допомогою яких вони зможуть вкладати свій розум і емоції в розвиток вашої справи.
Неможливо говорити про мотивацію без згадки книги Даніеля Пінка «Drive». Він говорить про те, що люди краще працюють, коли вони можуть самі керувати своєю роботою, розвиватися і вірити в значення своєї задачі. Пінк говорить, що гроші не є кращим мотиватором. Співробітники хочуть бути «гравцями, а не пішаками».
Даніель Пінк вважає, що «20% часу», тобто, 1 день на тиждень, який співробітники Google можуть присвятити цілком своїм справам і інтересам, є яскравим прикладом того, як працює мотивація, що заснована на внутрішніх потребах людини. В результаті особистих старань з’явилися Gmail, Google News, Orkut і AdSense. Ще задовго до Google у 1948 році компанія «3M» ввела «15% для рішень» або «час сну», завдяки яким сьогодні у нас є скотч і листочки для нотаток.
Немає жодних сумнівів, що саме внутрішня мотивація є найсуттєвішою. Тим не менше, я не згодна з Пінком, що всі зовнішні мотивації (підвищення, премії, комісійні, звання та інші пільги) є шкідливими. Умілий підприємець для мотивації співробітників комбінує ці два види.
Слід також зазначити, що не існує простого способу мотивації ваших людей. Те, що надихає одну людину, може залишити байдужою іншу. Коли ви зможете зрозуміти мислення і переваги ваших співробітників, тоді у вас вдасться максимізувати їхній ентузіазм. Завдяки цьому ви отримаєте продуктивну робочу силу і зможете рухатися в одному напрямку, отримуючи неймовірну прибуток. Прислухайтеся до наступних порад:
1. Аналітики хочуть знати, що проект має значення, і що їхня робота важлива для його успіху. Їм потрібен лідер, який досягає успіху в тій чи іншій галузі, і чий досвід, на їхню думку, приносить користь усій групі. Вони воліють компенсації, які співрозмірні з їхнім внеском. Якщо вони зробили всю роботу самостійно, не очікуйте, що вони будуть раді, якщо вашу нагороду отримає вся команда.
2. Конструктивні особистості хочуть знати, що їхня робота сприяє прогресу компанії. Вони бажають бачити організованого, компетентного, уважного до деталей лідера. Вони люблять отримувати своєчасну подяку в письмовій формі. Ви можете підбадьорювати їх за допомогою електронної пошти.
3. Соціальні люди хочуть відчувати, що їх цінують, і те, що вони роблять, є важливим для компанії. Вони можуть зробити багато чого для лідера, який демонструє свою віру в їхні здібності. Такі співробітники воліють особисто отримувати подяку, що йде від серця керівника. Якщо ви віддаєте перевагу письмовому спілкуванню, надішліть листа такій людині.
4. Новатори повинні розуміти суть всього, що відбувається. Для них велике значення має загальна картина, а не лідер, який повинен стояти біля керма. Вони прагнуть до подяки з творчим і нетрадиційним підходом.
5. «Тихим» співробітникам не потрібні фанфари. Вони цінують приватне спілкування віч-на-віч.
6. Експресивні співробітники відчувають себе мотивованими, коли обговорення завдання відбувається відкрито. Вони люблять суспільне визнання і помпезні церемонії.
7. «Миротворці» сподіваються, що всі будуть рухатися в одному напрямку. Вони ніколи не будуть вимагати винагороди або визнання, так що це можете запропонувати ви самі.
8. «Жорсткі натури» є незалежними мислителями. Якщо їхня думка збігається з вашою - це і є мотивація. Вони самі дадуть Вам знати, що вони хочуть отримати в якості винагороди, і їм потрібно все і відразу.
9. «Командні гравці» повинні бути впевнені в своєму лідері і своїй роботі, інакше їхня мотивація може похитнутися. Вони бажають знати наперед, яка винагорода їх очікує. Переконайтеся, що Ви виконуєте все, що обіцяєте.
10. Гнучкі люди завжди йдуть разом з командою, поки проект не суперечить їхній моральності і віруванням. Крім того, вони раді будь-якому виду визнання.
Слідкуйте за найслабшою ланкою серед співробітників. Якщо у вас є нероба, якому часто все сходить з рук, то це може істотно послабити мотивацію всіх інших співробітників.