Аратта - На головну

2 квітня 2025, середа

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- серед найдавніших та найважливіших символів Великоднього яйця (писанки) є символ Сонця. Найпростішим зображенням Сонця є коло з промінням або без нього. На Великодніх яйцях, незалежно від релігії, що існують на Україні, також зображено восьмиконечну зірку, що в минулому була символом Сонця. Свастика (сварга, свастя), або як її називали “нерівний хрест” або “гусячі шийки”, в язичницькі часи була символом Сонця. В ті часи, вважалося, що яйце було талісманом, що мав значну силу, оскільки воно захищало власника від хвороб, невдач або злого ока. Символічна сила Великоднього яйця пояснювалася не лише тим, що воно захищало власника від злого, але й тим, що воно захищало людей та зберігало людський рід.
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Іноземні інвестори скаржаться на “розбій” в Україні

Євроінтеграція 18780 переглядів

Опубліковано - 4.04.2013 | Всі публікації | Версія для друку

Іноземні інвестори скаржаться на “розбій” в Україні
Київський суд забрав у компанії Swissport її українську “дочку”. Швейцарці заявляють про “розбій” і мільйонні втрати. Юристи здивовані, хоч і називають корупцію в судочинстві буденним явищем.

Швейцарська Swissport International - найбільша у світі компанія, що надає наземні послуги авіаперевізникам - заявляє, що внаслідок "розбійного нападу" в Україні зазнала збитків у кілька десятків мільйонів доларів.

Річ у тім, що рішенням Господарського суду міста Києва швейцарці втратили право власності на свою дочірню компанію в Україні - Swissport Ukraine. Вердиктом від 27 березня суд передав 70 відсотків акцій цієї компанії міноритарному акціонеру - Міжнародним авіалініям України, призначивши компенсацію у 433 тисячі доларів.

"Це смішно. З 2006 року ми інвестували більше 20 мільйонів доларів у розвиток компанії. А якщо говорити про ринкову вартість Swissport Ukraine, то ми оцінюємо її в 25-30 мільйонів доларів", - повідомив в інтерв’ю Deutsche Welle віце-президент Swissport International Марк Скіннер.

Swissport Ukraine є лідером хендлінгових послуг в Україні, її штат налічує близько 800 співробітників. Компанія надає наземні послуги авіакомпаніям у київських аеропортах "Бориспіль" та "Жуляни", а також в аеропорту Харкова. Серед трьох десятків її клієнтів в Україні такі авіакомпанії як Air France, Al Italia, "Аерофлот", Wizzair і Transaero.

Суть конфлікту

Швейцарські інвестори, враховуючи швидкий розвиток українського ринку авіаперевезень, планували розширювати присутність в Україні, повідомив DW Марк Скіннер. Утім, власниця 30-відсоткового пакету акцій - авіакомпанія МАУ - не хотіла, за його словами, пропорційно брати участь у нових інвестиціях. Тоді швейцарська сторона запропонувала вкласти кошти самостійно, збільшивши відсоток своєї участі у статутному капіталі. Це були ще лише плани, але у відповідь на таку пропозицію швейцарців, МАУ несподівано подала позов до суду, звинувативши Swissport International у "відверто ворожих діях".

Авіакомпанія заявляє, що 6 березня 2012 року Swissport International скликав збори учасників, на яких проголосував за "розмиття" частки МАУ. "Swissport International фактично позбавив МАУ прав на участь в управлінні спільним бізнесом і зробив спробу в односторонньому порядку "розмити" частку МАУ", - повідомили в прес-службі Міжнародних авіаліній України у відповідь на запит Deutsche Welle. Де саме відбулося засідання і хто брав у ньому участь, в авіакомпанії, однак, не повідомили.

Swissport International стверджує, що ніяких зборів не проводили і формальних рішень про зміну частки МАУ не існує в природі. Тим не менше саме у "рішенні про розмиття частки МАУ" суд побачив грубе порушення прав українського партнера й ухвалив, як зазначають правники, безпрецедентне рішення: передати МАУ всі акції Swissport Ukraine.

Загадкове рішення суду

Чим саме суд мотивував таке рішення? Достеменної відповіді на це запитання немає: у Єдиному державному реєстрі судових рішень усупереч вимогам законодавства немає текстів рішень щодо позовів МАУ проти Swissport - ані рішення суду першої інстанції, ухваленого восени минулого року, ані рішення апеляційного суду, датованого 27 березня. "Це грубе порушення. Рішення мають публікуватися в обов’язковому порядку. Ця непрозорість комусь потрібна", - зазначив у розмові з DW партнер міжнародної юридичної фірми Beiten Burkhardt у Києві Богдан Боровик.

За результатами здійсненого на запит Deutsche Welle аналізу наявної інформації, яка міститься в доступних проміжних рішеннях, юристи Beiten Burkhardt дійшли висновку: суд не мав законних підстав ухвалювати рішення про позбавлення Swissport усього майна в Україні.

"Суд не міг визнати право власності за МАУ. Авіакомпанія мала звернутись до Swissport з вимогою укласти договір (про продаж - ред.), а потім зобов’язати їх виконати договір. Суд нічого цього не робив, а просто визнав право власності за МАУ", - зазначає Богдан Боровик. Крім того, додає правник, у наявних рішеннях суд не посилається на документи, які засвідчили би принаймні сам факт проведення зборів акціонерів 6 березня, на який посилається у своєму позові МАУ.

Рішення під впливом "серйозних людей"?

Марк Скіннер зазначає, що надані його компанією матеріали взагалі не були розглянуті судом. "Нам так і не пояснили, за яке саме порушення на нас було подано до суду. На наше переконання, рішення ухвалювалося не судом, а за межами суду. Swissport International і я особисто втратили будь-яку довіру до українського судочинства", - зазначає віце-президент компанії.

Скіннер заявляє, що ще до розгляду справи в суді компанія стала жертвою шантажу з боку нового власника Міжнародних авіаліній України Арона Майберга. У Swissport припускають, що за діями власника МАУ стоять "серйозні люди", які мають вплив на суди в Україні. "До того, як держава кілька років тому продала Майбергу і тим, хто за ним стоїть, свою частку в МАУ, співпраця з авіакомпанією складалася нормально", - зауважують у Swissport International.

На переконання Марка Скіннера, повний контроль над Swissport Ukraine потрібен Міжнародним авіалініям України, аби отримати перевагу над конкурентами. "Раніше Swissport Ukraine був незалежним і надавав всім авіакомпаніям послуги на однакових умовах. А тепер МАУ може створювати проблеми конкурентам, спричиняючи, приміром, запізнення їхніх рейсів або поганий сервіс", - пояснює Скіннер.

Мільйонні збитки через корупцію

Скандал навколо Swissport Ukraine не поодинокий випадок. Опитані Deutsche Welle фахівці міжнародних юридичних фірм зазначають, що їм регулярно доводиться мати справу із рішеннями судів в Україні, щодо яких є підстави говорити про корупцію. "Ми з таким зіштовхуємося часто, навіть частіше, ніж три-чотири роки тому. Лише за останні півтора року в нас було три випадки, коли наші клієнти, німецькі інвестори, понесли або могли понести мільйонні збитки внаслідок корпоративних конфліктів і суперечливих судових рішень щодо них", - зазначає Богдан Боровик з Beiten Burkhardt.

Про випадки, коли західні інвестори втратили власність через сумнівні рішення судів, говорить і партнер юридичної фірми Noerr у Києві Александер Вайґельт. "Є інвестори, які внаслідок махінацій партнерів по бізнесу або зацікавлених третіх осіб втрачали за рішеннями судів нерухоме майно або свою частку в бізнесі", - зазначає Вайґельт. За його словами, інвестори з великим досвідом роботи в Україні намагаються уникати в угодах будь-яких формальних зачіпок, через які потім можна "несподівано" втратити бізнес.

У "Європейській бізнес асоціації" (ЄБА) також говорять про погіршення інвестиційного клімату. "Згідно з показниками Індексу інвестиційної привабливості України за результатами першого кварталу 2013 року топ-менеджери, що взяли участь в опитуванні, відзначають посилення тиску на бізнес, що пов’язаний з політичною ситуацією, а саме: корупцією, неможливістю отримати гідний захист у суді, перерозподілом бізнесу на користь політичної верхівки", - повідомила DW виконавчий директор ЄБА Анна Дерев’янко.

Вона відзначає, що бізнес очікує від влади більших зусиль у боротьбі з корупцією.

Попереду міжнародний скандал?

Тим часом стурбованість ситуацією, що склалася навколо Swissport Ukraine, в офіційному листі на адресу українських органів влади вже висловило посольство Швейцарії в Україні. У Швейарському департаменті економіки, освіти й досліджень повідомили DW, що уряд країни уважно стежить за розвитком подій у цій справі й попереджає, що вона шкодить інвестиційному клімату в Україні.

"Рішення суду важко збагнути. І в першій, і в другій інстанції рішення ухвалювалися без повноцінного розгляду справи по суті", - зазначили в урядовому департаменті. Уряд Швейцарії закликає Україну дотримуватися двосторонніх угод: Угоди про захист інвестицій та Угоди про вільну торгівлю, які захищають інвесторів від "некомерційних ризиків".

Повернення без ризиків

Swissport не продовжуватиме судову тяганину в Україні. "Ми лише втратимо марно наш час і гроші", - каже Марк Скіннер.

За його словами, вже за рік-два компанія планує повернутися на український ринок, який приваблює швидким зростанням. Утім, наступного разу швейцарці не ризикнуть зв’язуватися з українськими партнерами та інвестувати значні суми у розвиток бізнесу. Swissport планує продати за франчайзинговою моделлю своє ноу-хау і бренд. "А інвестиції нехай будуть українські", - каже Скіннер.

"Україна - фантастична країна, тут живуть фантастичні люди. Але, на превеликий жаль, мушу застерегти іноземних інвесторів: з інвестиціями у цю країну будьте вкрай обережні і подумайте добре, чи взагалі треба сюди інвестувати, доки один відсоток українського населення наживається за рахунок решти українців та за рахунок іноземних фірм", - зазначає віце-президент Swissport International.

 

 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Євроінтеграція»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Російське духовенство завжди навчало паству свою не пізнавати і любити Бога, а тільки боятися чортів, яких воно ж і розплодило зі своїми попадями ”
Василь Ключевський

 
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.