Обережно! Вам промивають мізки! |
Ноамом Хомським, відомим американським філософом, політичним активістом і почесним професором лінгвістики в Массачусетському технологічному інституті (MIT), був складений список з десяти найбільш потужних і ефективних стратегій, використовуваних «господарями світу», щоб маніпулювати населенням через засоби масової інформації. Стратегії настільки добре розроблені, що навіть країни з кращими освітніми системами піддалися владі і терору цієї мафії.
1. Відволікання уваги
Базовим елементом соціального контролю є стратегія відволікання. Мета - відвернути увагу громадськості від важливих питань, що вирішуються політичними і економічними елітами, за допомогою технології «повені» або «затоплення» безперервними відволіканням і незначною інформацією. Стратегія відволікання важлива, щоб не дати громадянам можливості отримувати важливі знання в галузі науки, економіки, психології, нейробіології та кібернетики.
2. Створити проблему - запропонувати рішення
Цей метод також називають «проблема-реакція-рішення». Створюється проблема, «ситуація», що викликає певну реакцію громадськості - щоб люди самі почали бажати її вирішення. Наприклад, допустити зростання насильства в містах або організувати криваві теракти для того, щоб громадяни зажадали прийняття законів про посилення заходів безпеки та проведення політики, яка обмежує громадянські свободи.
3. Стратегія поступовості
Щоб впровадити непопулярні рішення, потрібно просто застосовувати їх поступово, крапля за краплею, роками. Саме так були нав’язані принципово нові соціально-економічні умови (неолібералізм) в 80-х і 90-х роках: обмеження ролі держави, приватизація, ненадійність, гнучкість, масове безробіття, заробітна плата, яка вже не забезпечує гідне життя. Тобто всі ті, зміни, які при одночасному впровадженні викликали б революцію.
4. Стратегія відкладання
Ще один спосіб прийняти непопулярні рішення, це представити їх як «болісні та необхідні» і домогтися в даний момент згоди громадян на їхнє здійснення в майбутньому.
5. Сюсюкання з народом
Більшість реклами, яка спрямована на широку публіку, користується мовою, аргументами, символами і, особливо, інтонаціями, розрахованими на дітей. Ніби глядач дуже маленька дитина або має розумову недорозвиненість. Чому? «Якщо ви звертаєтеся до адресата, ніби йому 12 років або менше, то згідно із законами сприйняття є ймовірність, що він буде відповідати або реагувати некритично - як дитина».