Навряд чи студент Гарварду Марк Цукерберг розумів, які наслідки матиме його винахід |
Історія Facebook
Навряд чи студент Гарварду Марк Цукерберг в цей час розумів, які наслідки матиме його винахід. Та й у 2004 році його розробка значно відрізнялася від того, що зараз ми розуміємо під словом Facebook. І назва у продукту була дещо іншою – Thefacebook. Приставку "The" прибрали лише через рік, у 2005 році.
Після запуску сайту через шість днів на Марка Цукерберга подали до суду троє студентів Гарварду – брати Камерон і Тайлер Вінклевосс та Дів’я Нарендра. До слова, перші двоє згодом стали одними з найбільших власників біткойнів у світі. Вони звинуватили Цукерберга у тому, що він пообіцяв розробити соціальну мережу для студентів Гарвардського університету HarvardConnection.com, натомість він використав їхні ідеї для створення власного продукту. Все закінчилося досягненням компромісу, деталі якого учасники суперечки не повідомляють.
Після цього розпочалося сходження Facebook до вершини. За перший місяць у ньому зареєструвалася половина студентів Гарварду. Згодом відкривають доступ до соцмережі студентам університетів Стенфорда та Єля, Бостонського, Колумбійського та Нью-Йоркського університетів, Массачусетського технологічного інституту. Однак мережа надалі була закрита для зовнішніх користувачів. Щоб приєднатися до неї, слід було бути студентом чи випускником одного з цих університетів і отримати відповідне запрошення. І лише 26 вересня 2006 року Facebook став доступним для всіх, хто старший 13 років (таке обмеження діє і далі – через американське законодавство, яке оберігає права дітей в інтернеті).
Компанія розросталася. Вже через 3,5 роки після заснування – у жовтні 2007 року – її оцінювали у 15 мільярдів доларів (хоча прибутку Facebook поки не приносив). 26 серпня 2008 року, через 1665 днів після заснування, Facebook перейшов психологічну межу – 100 мільйонів користувачів. Щоб подвоїти цей показник – 200 мільйонів користувачів – знадобилося лише 225 днів. Цей показник було досягнуто 8 квітня 2009 року. У вересні 2009 року було оголошено про отримання першого прибутку.
17 травня 2012 року Facebook провів первинне розміщення акцій (IPO) на біржі NASDAQ. В результаті IPO активи компанії були оцінені в 104 мільярди доларів. В квітні 2016 року ринкова капіталізація Facebook сягнула 319 мільярдів доларів.
24 серпня 2015 року вперше в історії існування соціальної мережі її добова відвідуваність перевищила один мільярд осіб. 28 червня 2017 року кількість користувачів Facebook сягнула 2 мільярдів осіб. Цього ж місяця року кількість українських користувачів Facebook різко зросла після заборони російських соціальних мереж "Одноклассники" та "ВКонтакте". Кількість акаунтів в українському Facebook досягла позначки в 10 мільйонів. За місяць – у липні 2017 року – Facebook став найпопулярнішою соцмережею в Україні.
Негативний вплив Facebook та залежність від Like
Та Facebook має і свою "темну сторону". Соцмережа за 14 років свого існування змінила ціле покоління її користувачів, ставши поштовхом для наступних соцмереж. Перш за йдеться про так звану залежність від Like – схвалення інших користувачів мережі своїх постів чи фото.
Розробник Facebook Джастін Розенштейн, який і придумав "кнопку класності" – Like, за десять років після винаходу назвав її "монстром". Головним предметом занепокоєння для Джастіна Розенштейна став психологічний вплив технологій на людей, які проводять по екранах своїх телефонів в середньому 2617 разів в день.