![]() |
Вогневі випробування цієї нової РСЗВ, що днями пройшли на одному з військових полігонів, ексклюзивно зафільмував Defense Express.
РСЗВ "Буревій" виконаний у калібрі 220-мм та може використовувати всі наявні реактивні снаряди для "Урагану", а також нові, зі збільшеною з 35 до 65 км дальністю знищення цілей, які розробляються КБ "Південне" у рамках програми "Тайфун-2".
Нова реактивна система від "Шепетівського ремонтного заводу" оснащена цифровою системою управління вогню, включно із системою обміну інформацією на полі боя. Це дозволяє включити "Буревій" у єдиний розвідувально-ударний контур, коли інформація від засобів розвідки, на кшталт БПЛА, у режимі он-лайн передається на засоби ураження. Це мінімізує до лічених хвилин час від виявлення цілей до їх знищення.
"Випробування "Буревію" проходять у максимальний взаємодії з Міноборони, яке зацікавлено у цій машині. Концептуальний підхід у її створенні: максимальна цифровізація, збільшення дальності стрільби, мобільності, а також комфорту та безпеки військових. Нами повністю розроблено та виготовлено весь пакет направляючих та систему наведення. Вони інтегровані на нове високопрохідне шасі, яке надалі буде оснащено повністю броньованою кабіною", - заявив Олег Турінський, директор ДП "Шепетівський ремонтний завод".
"Буревій" розміщено на високопрохідному шасі Т815-7Т3RC1 від чеської Tatra з колісною формулою 8х8. Вона належить до останнього покоління військового транспорту цієї компанії та відрізняється надвисоким рівнем прохідності, максимальною швидкістю понад 100 км/год, рівнем економічності та ергономічності.
"Для Міністерства оборони одним із головних пріоритетів є якісне оновлення Збройних Сил України. Зокрема й у питанні далекобійних артилерійських систем, які мають не тільки розширювати дальність дії, але і розміщуватись на сучасних надійних мобільних платформах. Наразі, велика частка таких систем у Збройних Силах України все ще розміщено на застарілих радянських машинах, які вже вичерпують свої ресурси.
Враховуючи те, що попри велику кількість замовлень для українського війська "Кременчуцький автомобільний завод" зараз знаходиться у процедурі банкрутства, ми маємо знайти альтернативу. У випадку проходження "Буревієм" всіх необхідних випробувань, буде розглянуто питання переходу ЗСУ на нові колісні платформи, які відповідають всім вимогам країн-членів НАТО, з подальшою локалізацією їх виробництва в Україні", - повідомив Defense Express заступник міністра оборони України, Олександр Миронюк.
Маємо зазначити, що зараз такі системи, як "Град", "Ураган", "Смерч", а також "Вільха", розміщено на платформах "Урал", ЗИЛ та МАЗ, які були розроблені у 60-70-х роках та не виробляються в Україні. Фактично зараз оборонно-промисловий комплекс України та самі ЗСУ здатні лише підтримувати їх у працездатному стані.
Водночас єдиний вітчизняний виробник вантажних автомобілів - КрАЗ, що знаходиться у приватній власності та почав процедуру банкрутства. За весь 2020 рік він зміг реалізувати лише 29 машин. Зараз його майно виставлено на продаж Фондом гарантування вкладів.