Аратта - На головну

19 квітня 2024, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- найдовша печера на Україні носить назву «Оптимістична» і знаходиться на Поділлі - це гіпсова печера на глибині 20 м, протяжністю понад 230 км. Вхід до неї розташований поблизу села Королівка Борщівського району Тернопільській області. Це найдовша гіпсова печера у світі і друга за протяжністю, - вона поступається лише Мамонтовій печері в США...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Турецький корвет для України: який корабель будують для Військово-морських сил?

Військова справа 5430 переглядів

Опубліковано - 9.08.2021 | Всі публікації | Версія для друку

Турецький корвет Buyukada класу Ada
Турецький корвет Buyukada класу Ada
Туреччина активно веде роботи з будівництва першого корвету класу Ada для Військово-морських сил України. Цю інформацію підтвердив міністр оборони Андрій Таран.

Спорудження корвета розділять на два етапи –корпус зберуть в Туреччині, а доводити до повної готовності планують вже на підприємстві в Україні. Державні випробування корвета, який зможе знищувати кораблі, бойові літаки і підводні човни супротивника повинні почати в 2023 році. Всього ж в українському військовому командуванні заявляють про потребу в чотирьох кораблях такого класу. Що це за техніка, як вона може змінити ситуацію в Чорному морі і чому рішення Міноборони про їхню закупівлю частина експертів вважають помилкою?

Хоча перший корвет класу Ada в складі вітчизняних ВМС повинен з’явитися тільки через кілька років, українські моряки вже могли оцінити можливості турецької розробки. Кораблі не раз брали участь в спільних навчаннях двох країн у Чорному морі. Всього в складі ВМС Туреччини є чотири таких кораблі. Останній був спущений на воду в 2017 році.

Головне озброєння на борту корвета – вісім американських протикорабельних ракет Harpoon. Зможуть встановити на корабель і українську розробку «Нептун», якщо буде доопрацьована її морська версія. Зараз ракета здатна вражати цілі на відстані до 280 кілометрів.

«Корвети – це кораблі, які будуть нести службу впродовж декількох десятків років. І за цей час, звісно, з’являться інші протикорабельні ракети, тому такі кораблі не проєктуються під конкретний головний калібр у вигляді протикорабельної ракети. Мова йде про універсальність. Корвети для України будуть мати можливість адаптуватись під усі наявні зараз види протикорабельних ракет», – пояснює експерт-оглядач інформаційної агенції Defense Express Олег Катков.

Окрім цього, на озброєнні корвета – два торпедних апарати, 76-міліметрова артилерійська установка, два бойових модуля з крупнокаліберними кулеметами і зенітно-ракетний комплекс.

«Чорноморський театр воєнних дій дуже маленький, а насиченість авіацією окупованого Криму є надзвичайною високою. Росія нашпигувала Крим авіацією. І, знову ж таки, у росіян близько 300 ракет в одному залпі зараз. Тобто, нам потрібна дуже потужна протиповітряна і протиракетна оборона. Навіть один корвет зможе забезпечити куполом протиповітряним і протиракетним все інше угруповання», – говорить заступник директора Центру досліджень армії, конверсії та роззброєння Михайло Самусь.

У відповіді на запит «Донбас.Реалії», в Міністерстві оборони України зазначили, що корвет класу Ada для ВМСУ буде оснащено:

- протикорабельним ракетним комплексом Harpoon(CША)
- зенітно-ракетним комплексом VL MIKA
артилерійським озброєнням: середнього калібру – OTO Melara Super Rapid(76-мм), малого калібру – Millennium(35-мм), дистанційно-керованими стабілізованими кулеметами(12,7-мм) Aselsan STAMP
торпедними апаратами(324-мм) з протичовновими торпедами Murene 90 Impact
- РЛС з 3D-оглядом Aselsan(Thales)
- навігацією Vision Master FT, SCOUT

Довжина корабля – майже сто метрів. На палубі корвета є майданчик для посадки вертольота. Створили проєкт для роботи в Чорному і Середземному морях, де він може безперервно виконувати завдання впродовж 21 дня.

«Чорне море воно не велике. Не можна стояти у своїх територіальних водах, дивитись як росіяни блокують нам вихід до Чорного моря для Одеського хабу портового і сподіватись, що ми щось зробимо. Це абсолютно неправильний підхід. Оборонятися треба в морі від військово-морських баз противника. Тобто, зробити так, щоб противник відчував від нас загрозу. А без таких кораблів як корвет ми цього не зможемо зробити», – додає Самусь.

Водночас, відповідно до стратегії Військово-морських сил України в найближчі п’ять років головним пріоритетом на морі має бути прибережна зона, де немає потреби в застосуванні корветів.

«В нашому випадку, корвети потрібні як один з інструментів в майбутньому, в тому числі для контролю, для далеких походів, для участі в спільних операціях з країнами-партнерами і НАТО, але не в 2021 році, коли в нас немає жодного зенітно-ракетного комплексу на флоті, жодного протикорабельного комплексу, жодного гідроакустичного комплексу і торпедних апаратів. Ми намагаємось, не маючи базових можливостей, купити щось складне і дороге», – вважає голова правління ​«​Українського мілітарного центру» Тарас Чмут.

Стратегія ВМС на першому етапі передбачає розвиток так званого «москітного флоту». У випадку України його основою мають стати патрульні катери Island. Їхня кількість вже в 2021 збільшиться до 5 одиниць. Ударні Mark VI, перший з яких очікують до кінця наступного року, а також британські ракетні катери.

«За один корвет ви отримуєте два-чотири ракетні катери. При втраті одного ракетного катера, у вас залишається ще один-два. А при втраті одного корвета у вас не залишається нічого. У вас більша кількість сил та засобів, які можуть нести більшу кількість озброєння. Чотири ракетні катери можуть нести по вісім протикорабельних ракет, а корвет – вісім. 32 ракети в залпі проти восьми», – зазначає Чмут.

Ось як в Міністерстві оборони України прокоментували рішення про початок будівництва корветів вже в 2021 році.

«За світовим досвідом, термін будівництва кораблів класу «корвет» складає 3-6 років та потребує опанування його як бойової системи ще 1-2 роки і більше. Отже, повне набуття спроможностей першого корвету очікується не раніше 2026 року. Зважаючи на зазначене, у відповідності зі Стратегією ВМС, для забезпечення надходження корветів у ІІ етапі(2025-2030 роки – ред.), будівництво першого корабля цього класу було розпочато на І етапі», – вказано у листі Міноборони.

Вартість корветів класу Ada для українських ВМС не розголошують, але згідно даних Міноборони, роботи за контрактом тільки в цьому році мають профінансувати на 3,8 мільярда гривень.

«Завжди буде виникати питання фінансування. Це дорога річ. Вартість утримання одного корвета – це 30 мільйонів доларів на рік. На сьогоднішній день спроможності України – це 100 мільйонів взагалі на Військово-Морські сили на ремонт і розвиток. Ніхто ж не каже, що бюджет Міністерства оборони буде збільшений в півтора-два рази. Цього не буде. А москітне угруповання це в рази менше», – переконаний ексзаступник міністра оборони України Ігор Кабаненко.

Ще однією проблемою буде інфраструктура, вважає Кабаненко. Головна військово-морська база ВМС повинна з’явиться в Очакові. Завершити її будівництво в Міноборони планують в 2024 році.

«Кажуть, що може бути для них база в Очакові. Я скажу, що з точки зору властивостей цих корветів, габаритів – це дуже обмежені умови для базування корветів. Там є особливості, там є можливість посадки на мілину. Для них треба створювати умови в порту «Південний» або в Одесі, або в «Чорноморську». А там нічого немає на сьогоднішній день», – резюмує Кабаненко.

Повний екіпаж турецьких корветів налічує понад сто осіб. За даними, які озвучив генеральний консул України в Стамбулі, зараз Київ розраховує на два таких корабля.

Всього ж, військові хотіли б отримати чотири корвети і забезпечити їх особовим складом, на думку експертів, також буде непросто.

«Ми не можемо нормально укомплектувати екіпажами навіть ті катери і кораблі, які в нас зараз є, а маємо знайти десь ще плюс двісті моряків – кваліфікованих, компетентних, мотивованих, які готові працювати з західною технікою, з західним озброєнням, щоб експлуатувати ці корвети. У нас екіпажі двох Island недоукомплектовані, а там всього по 20 посад», – каже Тарас Чмут.

Будувати перший корвет для України повинні за формулою 50 на 50 в Туреччині та Україні. Державні випробування техніки планують розпочати в 2023 році. Всі ж наступні кораблі цього класу, за словами міністра оборони, будуватимуть виключно на вітчизняних підприємствах.


 

До теми:
 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Військова справа»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Релігія це зітхання пригнобленої тварі, серце безсердечного світу, подібно до того як вона - дух бездушних порядків. Релігія є опіум народу ”
Карл Маркс

 
Знайди свою ГАРМОНІЮ!
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.